Tuesday, September 3, 2013

စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ ဆိုသည္မွာ (၅)

အျငင္းပြားမႈမ်ားကိုေျဖရွင္းျခင္း
စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီက ေျဖရွင္းေပးရသည့္ အျငင္းပြားမႈမ်ားမွာ သံုးမ်ိဳးသံုးစား ရိွသည္ဟု ဆိုႏုိင္သည္။ ပထမ အမိ်ဳးအစားမွာ စာနယ္ဇင္းမ်ား၏ သတင္းရယူမႈကို ပိတ္ပင္ တားဆီးမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည္။ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားမွာ စာနယ္ဇင္း အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ပြားေသာ ကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည္။ တတိယ အမ်ိဳးအစားကေတာ့ စာနယ္ဇင္းမ်ား၏ ေရးသားခ်က္မ်ား၊ စာနယ္ဇင္း သမားမ်ား၏ အျပဳအမူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကန္႕ကြက္ခ်က္မ်ား၊ တုိင္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည္။ ထိုတတိယ အမိ်ဳးအစားသည္ပင္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ တစ္ခုအတြက္ အမ်ားဆံုး ေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ရသည့္ လုပ္ငန္းျဖစ္သည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံအသီးသီးရိွ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီတုိင္းတြင္ အျငင္းပြားမႈမ်ား ေျဖရွင္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး တိက်သည့္ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားကို သတ္မွတ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ နယ္သာလန္ႏုိင္ငံ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ ဖြဲ႕စည္းပံု စည္းမ်ဥ္း ပုဒ္မ ၃ တြင္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ အေနျဖင့္ က်င့္၀တ္ဆုိင္ရာ အျငင္းပြားမႈမ်ားကို ေျဖရွင္းေပးရန္ တာ၀န္ရိွေၾကာင္း ျပ႒ာန္း ထားသည္။ အျငင္းပြားမႈမ်ား ေျဖရွင္းမႈႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး တုိင္ၾကားခ်က္မ်ားကို ျဖစ္ပြားျပီး ေျခာက္လအတြင္း ကန္႕ကြက္ျခင္း၊ တုိင္ၾကားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ သတ္မွတ္ထားသည္။ ေယ်ဘူယ်အားျဖင့္ ကန္႕သတ္ခ်ိန္ ေက်ာ္လြန္သြားသည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး တုိင္ၾကားခ်က္မ်ားကို လက္ခံစဥ္းစားျခင္း မျပဳေသာ္လည္း နစ္နာသူက အခ်ိန္မီ တုိင္ၾကားႏုိင္ျခင္း မရိွရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းကို ခုိင္လုံစြာ တင္ျပႏိုင္ပါက အထူးကိစၥအေနျဖင့္ စဥ္းစားေပးသည္။ တုိင္ၾကားခ်က္မ်ားကို စဥ္းစားသည့္ ခံုအဖြဲ႕ကို သံုးဦး သို႕မဟုတ္ ငါးဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းျပီး စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ ဥကၠဌ၊ ဒုဥကၠဌႏွင့္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ၀င္မ်ား ပါ၀င္သည္။ အဖြဲ႕၀င္ထဲတြင္ စာနယ္ဇင္း ေလာကသားမ်ားႏွင့္ စာနယ္ဇင္း ေလာကသား မဟုတ္သူမ်ား အားလံုး ပါ၀င္ေအာင္ ဖြဲ႕စည္းရသည္။ နယ္သာလန္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ၏ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းအရ ခံုအဖြဲ႕ျဖစ္ စစ္ေဆးျခင္း မျပဳမီတြင္ ႏွစ္ဘက္လံုးက ၾကား၀င္ ေစ့စပ္မႈကို လက္ခံလိုေၾကာင္း ဆႏၵျပဳပါက ျဖန္ေျဖေရး သမားတစ္ဦးကို ခန္႕အပ္ျပီး ပဏာမ ေစ့စပ္ ေျဖရွင္းေစသည္။ သို႕ေသာ္ ရွစ္ပတ္အတြင္း ေျဖရွင္း မျပဳႏုိင္လွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္ဘက္လံုးက ဆက္လက္ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးရန္ ဆႏၵမရိွေတာ့လွ်င္မူ ခံုအဖြဲ႕ျဖင့္ ျပန္လည္ စစ္ေဆး ဆံုးျဖတ္သည္။ ခံုအဖြဲ႕ျဖင့္ စစ္ေဆးမည္ဆိုပါက စြပ္စြဲခံရသည့္ စာနယ္ဇင္းဘက္မွ ေျဖရွင္းခ်က္ကို သံုးပတ္အတြင္း ျပန္လည္ တင္ျပရမည္ ျဖစ္သည္။ နယ္သာလန္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီအေနျဖင့္ တုိင္ၾကားမႈမ်ား မရိွသည့္ တုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ အေျခအေန တစ္ရပ္ရပ္ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား အေနျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သင့္သည့္ အခ်က္မ်ား ရိွသည္ဟု ထင္ျမင္ပါက ေကာင္စီစံုညီ အစည္းအေ၀း ေခၚယူကာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ထုတ္ျပန္ ေၾကညာျခင္း၊ တာ၀န္ရိွသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို တုိက္တြန္းျခင္းတို႕ကို လုပ္ေဆာင္ႏုိင္သည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ နယ္သာလန္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ အေနျဖင့္ ၂၀၀၇ ႏွစ္တြင္ တုိင္ၾကားခ်က္ ၉၃ ခ်က္ လက္ခံရရိွခဲ့ရာ ၄၀ ခ်က္တြင္ စာနယ္ဇင္းမ်ားဘက္မွာ က်င့္၀တ္ဆုိင္ရာ ေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ား ရိွေၾကာင္း ေတြ႕ရိွိခဲ့ရသည္။
ဆြီဒင္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ၏ စည္းမ်ဥ္းအရမူ ထူးျခားေသာ အေျခအေနမ်ားမွ လြဲ၍ တုိင္ၾကားခ်က္မ်ားကို ျဖစ္ပြားျပီး သံုးလအတြင္း တုိင္ၾကားျခင္း၊ ကန္႕ကြက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ တုိင္ၾကားသူ အေနျဖင့္ ထိုကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ဥပေဒေၾကာင္းအရလည္း အေရးယူရန္ ေဆာင္ရြက္ေနပါက ေကာင္စီအေနျဖင့္ တိုင္ၾကားခ်က္ကို လက္မခံဘဲ ပယ္ခ်ႏုိင္ခြင့္ရိွသည္။ ထိုတုိင္ၾကားခ်က္မ်ားကို ေကာင္စီက လက္ခံစဥ္းစားျခင္း မျပဳမီ ပထမအဆင့္ေနျဖင့္ စာနယ္ဇင္းဆုိင္ ရာသမာဓိလူၾကီး ( Press Ombudsman) က ပထမအဆင့္ ညိွႏိႈင္း ေျဖရွင္းေပးရသည္။ သို႕ေသာ္ တုိင္ၾကားခ်က္မ်ား၏ ၅% ကိုသာ အဆိုပါ နည္းလမ္းျဖင့္ ေျဖရွင္းႏုိင္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ အေနျဖင့္ တုိင္ၾကားခ်က္မ်ားကို ဥကၠဌ၊ ဒုဥကၠဌႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္ ခုႏွစ္ဦး စုစုေပါင္း ကိုးဦးပါ ခံုအဖြဲ႕ျဖင့္ စစ္ေဆးသည္။ ထိုခံုအဖြဲ႕တြင္ တုိင္ၾကားခံရသည့္ စာနယ္ဇင္း သို႕မဟုတ္ စာနယ္ဇင္းသမား ပါ၀င္သည့္ စာနယ္ဇင္း အဖြဲ႕အစည္းကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ ေကာင္စီအဖြဲ႕၀င္မ်ား ပါ၀င္ျခင္း မျပဳရန္ ကန္႕သတ္ထားသည္။ ဆြီဒင္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ ဥပေဒအရ ထူးျခားခ်က္မွာ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီအေနျဖင့္ နစ္နာသူကို ေလ်ာ္ေၾကးေပးရန္ အမိန္႕ ခ်မွတ္ႏုိင္သကဲ့သို႕ စာနယ္ဇင္း က်င့္၀တ္ ခ်ိဳးေဖာက္သည့္ စာနယ္ဇင္းကိုလည္း ျဖန္႕ခ်ိသည့္ ေစာင္ေရအေပၚ မူတည္ျပီး ဒဏ္ေငြ ( Administrative Fine ) ခ်မွတ္ႏုိင္သည့္ အာဏာရိွျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႕ ဒဏ္ေၾကး ေပးေဆာင္ရာတြင္ ေစာင္ေရ တစ္ေသာင္းႏွင့္ ေအာက္ ထုတ္ေ၀ေသာ စာနယ္ဇင္း ျဖစ္ပါက ယူရို ၁၀၆၈၊ တစ္ေသာင္း အထက္ ျဖန္႕ခ်ိပါက ယူရို ၂၆၇၀ ေပးေဆာင္ရန္ သတ္မွတ္ထားသည္။ ထုိ႕ျပင္ တာ၀န္ရိွသည့္ ပံုႏိွပ္မီဒီယာ ျဖစ္ေစ၊ အြန္လိုင္းမီဒီယာ ျဖစ္ေစ က်င့္၀တ္ ခ်ိဳးေဖာက္မႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေကာင္စီ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အျပည့္အစံု ေဖာ္ျပေပးရန္ သတ္မွတ္ထားသည္။ ဆီြဒင္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီသည္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ တုိင္ၾကားခ်က္ ၃၁၃ ခုကို လက္ခံရရိွခဲ့ျပီး ၄၇ ခုတြင္ စာနယ္ဇင္း က်င့္၀တ္ ခ်ိဳးေဖာက္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရိွခဲ့သည္။
ဒိန္းမတ္ႏုိင္ငံတြင္မူ  ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ပြားၿပီး ေလးပတ္အတြင္း နစ္နာသူ အေနျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာ မီဒီယာ သို႔မဟုတ္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီကို တိုင္ၾကားႏုိင္သည္။ သက္ဆုိင္ရာ မီဒီယာသုိ႕ ကန္႕ကြက္သည့္ ကိစၥတြင္ မီဒီယာ၏ ေျဖရွင္းခ်က္ကို မေက်နပ္ပါက ေနာက္ေလးပတ္ အတြင္း စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီသို႕ ထပ္ဆင့္ တုိင္ၾကားနုိင္သည္။ အခ်က္အလက္ မွားယြင္းမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သက္ဆုိင္ရာ စာနယ္ဇင္းက ေဖာ္ျပေပးရန္ ျငင္းဆန္ခဲ့လွ်င္ ျငင္းဆန္သည့္ေန႔မွစ၍ ေလးပတ္အတြင္း ေကာင္စီသို႕  တုိင္ၾကား ႏုိင္ေၾကာင္းလည္း သတ္မွတ္ ေပးထားသည္။ ထို႕ျပင္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီသို႔ တုိင္ၾကားထားသည့္တုိင္ ကာယကံရွင္ အေနျဖင့္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ကိုလည္း ခြင့္ျပဳ ေပးထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ တိုင္ၾကားခ်က္မ်ား ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး က်င့္၀တ္ ေဖာက္ဖ်က္ေၾကာင္း ေတြ႕ရိွလွ်င္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီက ၫႊန္ၾကားသည့္ အတုိင္း သက္ဆုိင္ရာ စာနယ္ဇင္းက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ သို႕မဟုတ္ ျပင္ဆင္ခ်က္ သို႕မဟုတ္ ေတာင္းပန္လႊာကို ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပရသည္။ ထိုကဲ့သို႕ ေဖာ္ျပရန္ ျငင္းဆိုလွ်င္ ဒိန္းမတ္ ဥပေဒအရ အမ်ားဆံုး ေထာင္ဒဏ္ ေလးလ သို႕မဟုတ္ ဒဏ္ေငြ ယူရို ၆၇၀ ေပးေဆာင္ရန္ သတ္မွတ္ထားသည္။ ဒိန္းမတ္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီသည္ ၂၀၀၇ ခုနွစ္တြင္ တုိင္ၾကားခ်က္ေပါင္း ၁၇၇ ခုကုိ လက္ခံရရိွခဲ့ ျပီး ၎အနက္ ၅၃ ခုတြင္ က်င့္၀တ္ ခ်ိဳးေဖာက္ေၾကာင္း ေတြ႕ရိွခဲ့ရသည္။
အင္ဒိုနီးရွား စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီကမူ တုိင္ၾကားခ်က္၊ ကန္႕ကြက္ခ်က္မ်ားကို ထူးျခားသည့္ အေျခအေနမ်ိဳးမွ လြဲလွ်င္ ႏွစ္လအတြင္း တိုင္ၾကားရန္ သတ္မွတ္ထားသည္။ တုိင္ၾကားခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး က်င့္၀တ္ ခ်ိဳးေဖာက္ေၾကာင္း ေတြ႕ရိွပါက တာ၀န္ ရိွသည့္ စာနယ္ဇင္း အေနျဖင့္ ေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အျပည့္အစံုကို ေဖာ္ျပေပးရန္ တာ၀န္ ရိွသည္။ တုိင္ၾကားသူ အေနျဖင့္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ဆက္လက္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈ မျပဳဟု ၀န္ခံ ကတိျပဳမွာသာ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီက ၾကား၀င္ေျဖရွင္း ေပးမည္ျဖစ္ျပီး ေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို သက္ေသအျဖစ္ အသံုးျပဳျပီး တရားစြဲဆိုမႈ မျပဳရန္လည္း သတ္မွတ္ထားသည္။
အိႏိၵယ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ၏ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား အရ သက္ဆုိင္ရာ ကာယကံရွင္ သာမက က်န္စာဖတ္ ပရိသတ္မ်ားကလည္း စာနယ္ဇင္း က်င့္၀တ္ႏွင့္ မညီဟု ယူဆသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မွန္သမွ်ကို ကန္႕ကြက္ျခင္း၊ တုိင္ၾကားျခင္း ျပဳႏုိင္သည္။ ကာလ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္တြင္မူ ေန႕စဥ္ႏွင့္ အပတ္စဥ္ထုတ္ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္မ်ားႏွင့္ သတင္း ေအဂ်င္စီမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ျဖစ္ပြားျပီး ႏွစ္လအတြင္း၊ အျခားကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ေလးလအတြင္ ကန္႕ကြက္ တုိင္ၾကားရန္ သတ္မွတ္ထားသည္။ နစ္နာသူအေနျဖင့္ ဥပေဒအရ ဆက္လက္ အေရးယူရန္ ရည္ရြယ္ပါက ေကာင္စီက တုိင္ၾကားခ်က္မ်ား အေပၚ လက္ခံ စဥ္းစားျခင္း မျပဳရန္ သတ္မွတ္ထားသည္။ ထို႕ျပင္ တုိင္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ အာဏာမ်ားကို လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒ ျဖစ္သည့္ Press Council Act, 1978 တြင္ ထည့္သြင္း ျပ႒ာန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီအေနျဖင့္ တုိင္ၾကားမႈ၊ ကန္႕ကြက္မႈမ်ား အေပၚတြင္ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းသည့္ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားသည္ ႏုိင္ငံအလိုက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပား ျခားနားသည္ကို ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ား ကြဲျပား ျခားနားေစကာမူ စာနယ္ဇင္းမ်ား အေနျဖင့္ က်င့္၀တ္မ်ားကို တိတိက်က် လိုက္နာ ေစာင့္ထိန္း ျခင္းအားျဖင့္ ျပည္သူလူထု၏ ယံုၾကည္ ကိုးစားမႈကို ရရိွေစရန္ ဆိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိရပါမည္။ ထိုကဲ့သို႕ ျပည္သူလူထုက ယံုၾကည္ ကိုးစားသည့္ စာနယ္ဇင္းမ်ား၏ အသံကိုသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ တရားေရး မ႑ိဳင္မ်ားက အေလးထားမည္ ျဖစ္သည္။  ထို႕ေၾကာင့္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီကုိ ဖြဲ႕စည္း ျပီးသည္ႏွင့္ အျငင္းပြားမႈမ်ားကို ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈႏွင့္ တရားမွ်တမႈမ်ားျဖင့္ ေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ေပးမည့္ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ား၊ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို လိုက္နာေအာင္ ေက်ာေထာက္ ေနာက္ခံေပးမည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို ခ်မွတ္ႏုိင္ေရး အတြက္ အေလးအနက္ထား ေဆာင္ရြက္ ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
နိဂံုး
ဒီမိုကေရစီစနစ္တြင္ စတုတၳ မ႑ိဳင္ျဖစ္သည့္ စာနယ္ဇင္းတို႕၏ အခန္းက႑မွာ အလြန္ အေရးၾကီးပါသည္။ စတုတၳမ႑ိဳင္ ပီပီသသ ရပ္တည္ႏုိင္ဖို႕ဆိုလွ်င္ စာနယ္ဇင္း လြတ္လပ္ခြင့္ကို သက္ဆုိင္ရာႏုိင္ငံ၏ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ က်င့္သံုးႏုိင္ဖို႔ လိုသည္။ သို႕ေသာ္ လြတ္လပ္ခြင့္ ဟူသမွ်သည္ အၾကြင္းမဲ့ မဟုတ္၊ တာ၀န္ခံမႈ၊ တာ၀န္ယူမႈမ်ားနွင့္ ယွဥ္တြဲ က်င့္သံုးရသည္ ျဖစ္ရာ လြတ္လပ္သည့္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီကသာ စာနယ္ဇင္း သမားတုိ႕၏ တာ၀န္ခံမႈ၊ ယံုၾကည္ စိတ္ခ်ရမႈတို႕ ျမင့္မားေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ ဒါေပမယ့္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ တစ္ခုကို လြယ္လြယ္ ကူကူ ဖြဲ႕စည္းလို႕ ရသည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ ျပည္သူေရာ စာနယ္ဇင္း သမားမ်ားကပါ ယံုၾကည္စိတ္ခ် အားကိုးသည့္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီတစ္ခု ျဖစ္ဖို႔ဆိုလွ်င္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ ေက်ာ္လႊားရမည့္ စိန္ေခၚမႈမ်ား အမ်ားအျပား ရိွေပသည္။ ဒါေတြကို သိထားဖို႕၊ ေက်ာ္လႊားဖို႕ ဆိုတာကေတာ့ စာနယ္ဇင္း သမားမ်ားရဲ့ တာ၀န္ပဲ ျဖစ္သည္။
စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီတစ္ခု၏ သေဘာ သဘာ၀ႏွင့္ လုပ္ငန္း တာ၀န္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ေရးသား ေဖာ္ျပခဲ့သမွ်သည္ လက္လွမ္းမီသမွ် ေလ့လာထားမႈမ်ားကို အေျခခံထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ၿပီးျပည့္စံုၿပီဟု မဆိုႏုိင္ပါ။ သို႔ေသာ္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ တစ္ခု၏ ခက္ခဲ ရႈပ္ေထြးလွေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ရိပ္စားမိေအာင္ေတာ့ အေထာက္အကူ ျပဳမည္ဟု ရိုးသားစြာ ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။
ရဲထြဋ္

No comments:

Post a Comment