Friday, September 6, 2013

ေစ်းကြက္ ျပိဳင္ဆိုင္မႈႏွင့္ မီဒီယာ က်င့္၀တ္မ်ား

လြတ္လပ္ေသာ မီဒီယာသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္တြင္ အေရးၾကီးသည့္ စတုတၳ မ႑ိဳင္ ျဖစ္သည္ ဆိုသည္ကို အားလံုးက လက္ခံ ထားျပီး ျဖစ္သည္။ စတုထၱ မ႑ိဳင္ အေနျဖင့္ ဥပေဒ ျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရား စီရင္ေရး မ႑ိဳင္ သံုးရပ္ကို တည့္မတ္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္း ေပးရမည္၊ ျပည္သူ အတြက္ အသိေပး သင့္ေသာ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို ျဖန္႕ေ၀ ေပးရမည္ ဆိုသည္ကိုလည္း မည္သူမွ် အျငင္းပြားမည္ မဟုတ္ေပ။ သို႕ေသာ္ ၂၄/၇ ဟု ဆိုသည့္ တစ္ေန႕တြင္ ၂၄ နာရီ၊ တစ္ပတ္လွ်င္ ၇ ရက္ သတင္း ထုတ္လႊင့္ ေနသည့္ အခ်ိ္န္မ်ိဳးတြင္ ပံုႏိွပ္ မီဒီယာေတြက ေရဒီယို၊ ရုပ္ျမင္ သံၾကား ေတြႏွင့္ အျပိဳင္ ပရိသတ္ ရေအာင္ လုပ္ေနရသည္။ ေရဒီယို၊ ရုပ္ျမင္ သံၾကားတို႕က အင္တာနက္ ၀က္ဘ္ဆိုက္ ေတြႏွင့္ ၿပိဳင္ေန ရသည္။ မီဒီယာ အားလံုးက သတင္းထူး၊ သတင္းဦး ရဖို႕သာမက ပရိသတ္ ရင္ကို္ ကိုင္လႈပ္ႏုိင္မည့္ ေရးသား တင္ဆက္မႈေတြ၊ သတင္း ဓာတ္ပံုေတြရဖို႕ ပိုၾကိဳးစားလာ ေနရသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္သူမ်ားက မိမိတို႕ ပစၥည္း ေရာင္းေကာင္းေအာင္ ျပဴးျပဴးၿပဲၿပဲ ေၾကာ္ျငာ ၾကသလို မီဒီယာေတြ ကလည္း လူေတြ စိတ္လႈပ္ရွား ေစမည့္ သတင္းေတြနဲ႕ မိမိတို႕ မီဒီယာကို အစြံထုတ္ဖို႕ လုပ္လာ ၾကသည္။ ဤလို အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ စတုတၳ မ႑ိဳင္ သည္ပင္လွ်င္ က်င့္၀တ္ ေတြကို ေမ့ၿပီး စီးပြားေရး ဆန္လာၿပီေလာ ဆိုသည့္ အေမး ေတြ ေပၚလာသည္။
ယခု ျဖစ္ပြား ေနသည့္ မကၠဆီကို ပင္လယ္ေကြ႕ ကမ္းလြန္ ေရနံတြင္း ေရနံ ယိုဖိတ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး အေမရိကန္ မီဒီယာ အမ်ားစု၏ သတင္း ေပးပို႕မႈမ်ားကို ေလ့လာမည္ ဆိုပါက အိုဘားမား၏ ေရနံ ယိုဖိတ္မႈ အေပၚ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းမႈ အေပၚ သံုးသပ္ရာတြင္ လုပ္နည္းထက္ သမၼတ အေနျဖင့္ ေရနံ ယိုဖိတ္မႈ အေပၚ စိတ္ပိုင္း ဆုိင္ရာ အရ မည္ကဲ့သို႕ တုန္႕ျပန္ သည္ကို ေျပာဆိုမႈ မ်ားက ပိုမ်ား ေနသည္ကို ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႕ ဦးစားေပး ေဖာ္ျပေနသည့္ မီဒီယာ မ်ားတြင္ ဒုတိယ တန္းစား အ၀ါေရာင္ စာနယ္ဇင္း မ်ားသာမက အေမရိကန္ ႏုိ္င္ငံ၏ ထိပ္တန္း မီဒီယာမ်ားပါ ပါ၀င္ ေနသည္ ကိုလည္း  အံ့ၾသဖြယ္ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ နယူးေယာက္ တို္င္းမ္ သတင္းစာ ၾကီးက ဆိုလွ်င္ အိုဘားမားက ေရနံ ယိုဖိတ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး မိန္႕ခြန္း ေျပာရာတြင္ ေဒါသ ျဖစ္ေနပံု မရ၊ ေအးတိ ေအးစက္ ေျပာေနသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္အေပၚ ေဆာင္းပါး မ်ားစြာျဖင့္ သံုးသပ္ ခဲ့သည္။ နံမည္ေက်ာ္ ေဟာလီး၀ုဒ္ ဒါရိုက္တာ စပိုက္လီးက သမၼတ အေနျဖင့္ ဒီအျဖစ္ေၾကာင့္ ေဒါသ မိုးမႊန္ သြားရမည္ဟု ဆိုသည္။ ဒီမိုကရက္ ပါတီ၏ ႏုိ္င္ငံေရး မဟာဗ်ဴဟာ ပညာရွိ ဂ်ိမ္းကာဗယ္လီက သမၼတက ဒီထက္ပိုျပီး ေဒါသ ထြက္ျပ သင့္သည္ဟု ေဆာင္းပါး ေရးသည္။ Fox သတင္းဌာနက ေရနံ ယိုဖိတ္သည့္ ေဒသသို႕ သမၼတ သြားေရာက္ စစ္ေဆးခ်ိန္တြင္ ၀တ္စားမႈက သမားရိုးက် ဆန္လြန္း သည္ဟု ေ၀ဖန္သည္။ ၎တို႕က သမၼတကို ေဘာင္းဘီလိပ္ၿပီး ေရထဲဆင္းကာ ေရနံေခ်းေတြ ဆယ္တာကို ျမင္ခ်င္ ၾကသည္။ ယေန႕ ရုပ္သံေတြ႕ဆံုခန္း ( Today Media Show) တင္ဆက္သူ Matt Lauer ကေတာ့ ဒီအခ်ိန္ဟာ သမၼတ အေနနဲ႕ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ၊ အၾကံေပး အရာရိွေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြး အေျဖရွာရမယ့္ အခ်ိ္န္ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ လူေတြကို သြားၿပီး မွတ္ေလာက္ သားေလာက္ ေဆာ္ရမယ့္အခ်ိန္ (  time to kick some butt) ဟု တုိက္တြန္းသည္။
တကယ္ေတာ့ ယခု ျပႆနာသည္ အင္မတန္ ခက္ခဲေသာ၊ ရႈတ္ေထြးေသာ စက္မႈ နည္းပညာ ဆုိင္ရာ ျပႆနာ ျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ ေရေအာက္ အနက္ ေပငါးေထာင္ ေက်ာ္တြင္ က်ိဳးပ်က္ ေနသည့္ တြင္း၀ကို ပိတ္ႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားသည့္ လုပ္ငန္းသည္ ယခင္က မၾကံဳဘူးေ သးသည့္ လုပ္ငန္း ျဖစ္သည္။  ဒီျပႆနာ ေတြကို ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းဖို႕ အတြက္ နည္းပညာ ရွင္မ်ား၊ အတတ္ ပညာ ရွင္မ်ား၏ ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ အၾကံဥာဏ္မ်ား လိုသည္။ အိုဘားမားက ထိုလုပ္ငန္းေတြကို ဦးစားေပး လုပ္ဖို႕ ၾကဳိးစား သည္။
သို႕ေသာ္ သမၼတ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလတုန္းက အိုဘားမား၏ ဆင္ျခင္တံု တရားျဖင့္ က်ယ္က်ယ္ ျပန္႕ျပန္႕ ေလ့လာ သံုးသပ္ျပီး ျပႆနာ ေျဖရွင္းသည့္ နည္းကို ေထာက္ခံခဲ့သည့္ မီဒီယာ ေတြကို ယခု အခ်ိန္တြင္ အိုဘားမား၏ ေခါင္းေဆာင္မႈ ပံုစံကို ေ၀ဖန္ လာၾကသည္။ ဒီခ်ဥ္းကပ္ပံုက မီဒီယာ အၾကိဳက္ သတင္းေတြကို မဖန္တီးႏုိင္။ အခုအခ်ိန္တြင္ အေမရိကန္ မီဒီယာေတြက စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႕ တံုးက ဘုရ္ွ ကမာၻ႕ ကုန္သြယ္ေရး အေဆာက္အအံု အပ်က္အစီးေတြ ေပၚမွ တက္ရပ္ျပီး အေမရိကန္ကို ထိခုိက္ေအာင္ လုပ္သူေတြကို လက္စား ေခ်မည္ဟု အသံခ်ဲ႕စက္နဲ႕ ေျပာတာမ်ိဳးကို ျမင္ခ်င္ ေနၾကသည္။ အိုဘားမား ကသာ ထိုကဲ့သို႕ လုပ္ခဲ့လွ်င္ မီဒီယာမ်ား အတြက္ သည္းေျခၾကိဳက္ သတင္း ရေပလိမ့္မည္။
မီဒီယာေတြက သမၼတ ဒီလိုလုပ္တာ ျမင္ခ်င္ရံုမက ဘီပီ ေရနံကုမၸဏီကိုလည္း ခတ္ဆတ္ဆတ္ေလး ေဆာ္ပေလာ္ တီးတာ ၾကားခ်င္၊ ျမင္ခ်င္ ၾကသည္။ မီဒီယာေတြက ဘီပီ ကုမၸဏီကို ေမာင္းထုတ္ျပီး ေရနံ ယိုစိမ့္မႈ တားဆီးေရး လုပ္ငန္းကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရက ၀င္လုပ္ရမည္ဟု ဆိုၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ေရေအာက္ေပ ငါးေထာင္ေက်ာ္မွာ အေ၀းထိန္း ယာဥ္ငယ္ျဖင့္ ျပင္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ဖို႕ လိုအပ္သည့္ နည္းပညာ၊ ကၽြမ္းက်င္မႈႏွင့္ ပစၥည္း ကရိယာမ်ားမွာ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရတြင္ မရိွ၊ ေရနံကုမၸဏီမ်ား ထံတြင္သာ ရိွသည္ဆိုသည္ကို မီဒီယာမ်ား ေမ့ေနပံုရသည္။
လက္ေတြ႕တြင္ ဘီပီ ေရနံ ကုမၸဏီက ေရနံ ယိုစိမ့္မႈကို ရပ္တန္႕ေအာင္ ၾကိဳးစား ေနခ်ိန္တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ အေနျဖင့္လည္း အမ်ိဳးသား အေစာင့္ တပ္ဖြဲ႕၀င္ ၁၇၅၀၀၊ ၀န္ထမ္းႏွင့္ လုပ္အားေပး ႏွစ္ေသာင္း၊ သေဘာၤ ၾကီးငယ္ ၁၉၀၀ တို႕ကို အသံုးျပဳျပီး ယိုစိမ့္ ေရနံမ်ား ရွင္းလင္း ေရးကို ေဆာင္ရြက္ေန ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႕ျပင္ ေရေပၚ ေဖာ့တံုးအရွည္ ေပေပါင္း ၄.၃ သန္းကို ခ်ထား ၿပီး ေရနံေတြ ကမ္းေျခကို ေရာက္မလာ ေအာင္ တားဆီး ေနၾကသည္။ သို႕ေသာ္ မီဒီယာ မ်ားတြင္ ထုိသတင္းမ်ား အစား you tube တြင္ တင္ထားသည့္ ေရေပၚ ေဖာ့တံုးမ်ားက အသံုး မတည့္ေၾကာင္း သရုပ္ျပ ထားသည့္ ဗီဒီယို အေၾကာင္း အသားေပး ေဖာ္ျပေန ခဲ့သည္။
ယခုေရနံ ယိုဖိတ္မႈ အေပၚ အုိဘားမား အစိုးရ ကိုင္တြယ္ပံုႏွင့္ ၁၉၈၉  ခုႏွစ္ Exxon Valdez ေရနံတင္ သေဘာၤ ေရနံ ယိုဖိတ္မႈအား သမၼတ ဘုရ္ွ ကိုင္တြယ္ပံု ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ မီဒီယာမ်ား၏ သတင္း တင္ဆက္ပံု ေျပာင္းလဲ လာမႈကို ေတြ႕ႏုိင္သည္။ ထုိအခ်ိန္က သမၼတဘုရ္ွသည္ အခင္းျဖစ္သည့္ ေနရာ သို႕ တစ္ၾကိမ္ တစ္ခါမွ မသြားခဲ့သည့္ အျပင္ ယိုစိမ့္ေရနံ ရွင္းလင္းေရး သည္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ၏ တာ၀န္မဟုတ္၊ ျပည္နယ္ အစိုးရ တာ၀န္ ျဖစ္သည္ ဟုပင္ဆိုခဲ့ သည္။ ပို႕ေဆာင္ေရး ၀န္ၾကီး ဆင္ျမဴရယ္ စကင္နာ က ဆိုလွ်င္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရက ၀င္လုပ္လွ်င္ အက်ိဳးထက္ အျပစ္ ပိုမ်ား မည္ဟုပင္ ဆိုခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ မီဒီယာေတြက ထိုေ ျပာၾကားခ်က္ အေပၚ တခြန္း တစ္ပါဒမွ် ေ၀ဖန္မႈ မျပဳခဲ့။  
ယခု ျဖစ္စဥ္တြင္မူ အိုဘားမားက ေရနံ ယိုစိ့မ္မႈေၾကာင့္ အာရွ ခရီးစဥ္ကို ဖ်က္ခဲ့ရ၊ မကၠဆီကို ပင္လယ္ေကြ႕ရိွ ျပည္နယ္မ်ားသို႕ အလီလီ သြားရ၊ အစိုးရ တာ၀န္ရိွသူ ေတြမွာလည္း မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေန႕စဥ္ေတြ႕ျပီး ရွင္းလင္းရ၊ ေနာက္ဆံုး ေျပာစရာ မရိွလွ်င္ပင္ အစိုးရအေနျဖင့္ တစ္ခုခု လုပ္ေနသည္ ဟု ျမင္ေအာင္ လူလံုးျပ ရသည့္ ဘ၀သို႕ ေရာက္ေန ခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုး လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ေတြကလည္း ဒီျပႆနာမွာ ဘာမွမလုပ္ပဲ ေနသည္ဟု မဲဆႏၵရွင္ေတြ မထင္ေစရန္ အတြက္ စံုစမ္း စစ္ေဆးေရး ေတြ လုပ္ျပီး ဘီပီ ကုမၸဏီကို ကားစင္ တင္ဖို႕ ၾကိဳးစား ရသည့္ဘ၀ ေရာက္ကုန္သည္။ မီဒီယာ ဖိအားမ်ား ေၾကာင့္ ၿဗိတိသွ် ကုမၸဏီျဖစ္သည့္ ဘီပီ ( British Petroleum ) ျပႆနာက ႏွစ္ႏုိင္ငံ ဆက္ဆံေရးကို ထိခုိက္သည္ အထိ ျဖစ္လာသျဖင့္ အိုဘားမားႏွင့္ ျဗိတိသွ် ၀န္ၾကိးခ်ဳပ္သစ္ ကင္မရြန္းတို႕ ပထမဆံုး ေတြ႕ဆံုမႈတြင္ အာဖဂန္ စစ္ပြဲထက္ ဘီပီျပႆနာက ေရွ႕တန္း ေရာက္လာ ခဲ့ရသည္။  
တကယ္ေတာ့ ယေန႕ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ ရင္ဆုိင္ ေနရေသာ ျပႆနာေ ပါင္း ေသာင္း ေျခာက္ေထာင္ ရိွသည္။ အာဖဂန္မွာ တာလီဘန္ေတြ ျပန္ေခါင္းေထာင္ လာေနသည္။ ပါကစၥတန္မွာ အယ္လ္ေကဒါ ကြန္ယက္ေတြ မ်ားသထက္ မ်ားလာေနသည္။ ဥေရာပ သမဂၢ၀င္ ႏုိင္ငံမ်ား၏ ေၾကြးျမီ ျပႆနာကို ေနာက္ထပ္ စီးပြားေရး ပ်က္ကပ္ကို ဦးတည္ သြားမည့္ အေျခစိုက္ ေနသည္။ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ဂါဇာပိတ္ဆို႕မႈ ျပႆနာကလည္း မေသးသလို အီရန္အေရး ကလည္း ရိွေနေသးသည္။ ကိုရီးယား ကၽြန္းဆြယ္မွာက တင္းမာမႈေတြ ပိုမ်ားေ နသည္။ ဒါေတြ အားလံုးက ျပည္ေထာင္စု အစိုးရႏွင့္ သမၼတသာ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္း ႏုိင္စြမ္းရိွသည့္၊ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းရမည့္ အမ်ိဳးသား လံုျခံဳေရးဆုိင္ရာ ျပႆနာ ေတြျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ မီဒီယာမ်ား ေကာင္းမႈေၾကာင့္ အိုဘားမား တစ္ေယာက္ ထိုအလုပ္ ေတြထက္ အလုပ္ၾကမ္း ၀တ္စံု ၀တ္ျပီး ေရထဲဆင္းဖို႕၊ ဘီပီကုမၸဏီ ဥကၠဌကို ၾကိမ္းေမာင္းဖို႕ ဦးစားေပး လုပ္ေနရသည္။
တကယ္ေတာ့ အိုဘားမား ကိုယ္တုိင္လည္း မီဒီယာ ဖိအားကို ေကာင္းေကာင္း နားလည္သည္။ သူ၏ Audacity of Hope စာအုပ္တြင္ ဟိုတစ္ခ်ိန္တံုးကေတာ့ ႏုိ္င္ငံေရးအရ ဘာေတြကို ေျပာရမယ္၊ ျငင္းခုန္ရမယ္။ အမတ္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ဘာကို လုပ္ရမယ္။ မလုပ္ရဘူး။ ဘာကို ေျပာရမယ္ ဆိုတာေတြကို ပါတီ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ေနာက္ကြယ္က ႏုိင္ငံေရး ကစားေနသူေတြ၊ ၀ါရွင္တန္က ၀ါရင့္ ႏုိင္ငံေရး ဆရာၾကီးေတြက ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာပါ။ သူတို႕ ဖုန္းတစ္ခ်က္ ဆက္လုိက္ရင္ အမတ္တစ္ေယာက္ လွ်မ္းလွ်မ္း ေတာက္သြားႏုိ္င္သလို ခ်က္ျခင္း ႏုိင္ငံေရး ဇာတ္သိမ္း သြားရႏုိင္တယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ အဲဒီလူေတြ ေနရာကို မီဒီယာေတြက ယူလိုက္ပါျပီ။ ­­xxxx မဲဆႏၵရွင္ေတြ အတြက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို မီဒီယာေတြက ပံုေဖာ္ ေပးထားတဲ့အတိုင္းပဲ ထင္ျမင္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ႏုိ္င္ငံေရး ေလာကအေပၚ မီဒီယာေတြရဲ့ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးမႈက ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႕လာတာပါ။  ဟုဆိုခဲ့သည္။
ဤသို႕ဆိုလွ်င္ မီဒီယာသည္ ထိန္းေက်ာင္းသူ၊ အသိပညာေပးသူဘ၀မွ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သည့္ အတုိင္း လူထုႏွင့္ ႏုိ္င္ငံေရး သမားမ်ားကို ပံုသြင္းေပးႏုိင္သည့္ ( opinion former ) အဆင့္သို႕ ေရာက္ သြားျပီဟု ဆိုႏုိင္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ မီဒီယာမ်ားက မီဒီယာ ေစ်းကြက္ရရိွေရးကို က်င့္၀တ္ မ်ားထက္ ပိုျပီး ဦးစားေပး ေနလွ်င္ စတုတၳ မ႑ိဳင္၏ သမာသမတ္ က်မႈ အခန္းက႑ကို ထိခိုက္ေပေတာ့မည္။
သို႕ေသာ္ ထို အေျခအေနသည္ အေမရိကန္ ပါအ၀င္ စက္မႈဖြံ႕ျဖိဳးျပီး ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္သာ မဟုတ္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရးကို ေဆာင္ရြက္ ေနသည့္ ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲ နုိင္ငံမ်ား တြင္လည္း ၾကံဳရမည့္ အေျခအေန ျဖစ္သည္။ ထို ႏုိင္ငံငယ္ မ်ားတြင္ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရး၏ အက်ိဳးဆက္ အျဖစ္ ပုဂၢလိက မီဒီယာ ေလာက ဖြံ႕ျဖိဳး လာသည္ႏွင့္အမွ် မီဒီယာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပါ၀င္လာ ၾကသည္။ ထိုအခါ မီဒီယာ လုပ္ငန္း မ်ားသည္ ပရိသတ္ ရရိွေရး၊ အက်ိဳး အျမတ္ ရရိွေရးအတြက္ အျပိဳင္အဆုိင္ ၾကိဳးစား ရေတာ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ ပြဲဆူမည့္ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး သတင္းေတြက ေရွ႕တန္း ေရာက္လာ ေတာ့သည္။ သို႕ေသာ္ ထိုႏုိ္င္ငံ အမ်ားစုမွာ သိမ္ေမြ႕ ျငင္သာသည့္ အသြင္ကူးေျပာင္း ေရးကာလကို ျဖတ္သန္း ေနရသည့္ ႏုိ္င္ငံေတြ ျဖစ္သည္။ တာ၀န္ရိွ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားက ပြင့္လင္းသည့္ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ အကၽြမ္းတ၀င္ မျဖစ္ေသးသည့္ သလို၊ မီဒီယာမ်ား ကလည္း လြတ္လပ္မႈ ႏွင့္အတူ တြဲပါလာသည့္ က်င့္၀တ္ေတြ၊ တာ၀န္ ယူမႈေတြႏွင့္ အသားမက်ေသး။ ထိုအခါ ႏွစ္ဘက္ၾကား ဆက္ဆံေရးက ၀ိေရာဓိ ျဖစ္ကုန္ေတာ့သည္။  ထိုအျဖစ္မ်ိဳး ကို ေရွာင္လြဲႏုိင္ဖို႕ ဆိုလွ်င္ ေစ်းကြက္ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ မီဒီယာ က်င့္၀တ္မ်ားကို ဟန္ခ်က္ညီညီ က်င့္သံုးႏုိင္ဖို႕ လိုေပလိမ့္မည္။ တနည္းအားျဖင့္ လြတ္လပ္ေသာ မီဒီယာသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ ေပၚေပါက္ေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ ထြန္းကားေရး အတြက္ မရိွမျဖစ္ဟု ဆိုရံုႏွင့္မျပည့္စံု  ထိုလြတ္လပ္ေသာ မီဒီယာ သည္လည္း တာ၀န္သိေသာ၊ က်င့္၀တ္ကို လုိက္နာေသာ မီဒီယာျဖစ္ဖို႕ လိုသည္ကိုလည္း သတိျပဳၾကရေပလိမ့္မည္။
ရဲထြဋ္
မွီျငမ္းျပဳစာေစာင္မ်ား
၁။
How Power Shapes the News by Janine Jackson, Peter Hart, and Rachel Coen
၂။
Media bias in the United States၊ Wikipedia.com
၃။
Presidential Pony Show by Fareed Zakaria, Newsweek 21 June 2010

No comments:

Post a Comment