Friday, September 27, 2013

ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈမီဒီယာ(၂)



အမ်ား ျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ ဥပေဒ
အမ်ား ျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ၏ ထူးျခားခ်က္မွာ အစိုးရ၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမွ လည္းေကာင္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း မ်ား၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ မွလည္းေကာင္း ကင္းလြတ္ျပီး အယ္ဒီတာ လြတ္လပ္ ခြင့္ႏွင့္ ဘ႑ာေရး လြတ္လပ္မႈ ရိွျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ အခ်ိဳ႕သူမ်ား အေနျဖင့္ စာနယ္ဇင္း လြတ္လပ္ ခြင့္ႏွင့္ အယ္ဒီတာ လြတ္လပ္ခ ြင့္ကို အတူတူဟု နားလည္မႈ လြဲမွား ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ တကယ္ေတာ့ စာနယ္ဇင္း လြတ္လပ္ ခြင့္မွာ အစိုးရ၏  ၾကိဳတင္ စိစစ္မႈမွ ကင္းလြတ္ ျခင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ၿပီး အယ္ဒီတာ လြတ္လပ္ခြင့္မွာ အယ္ဒီတာ ျဖစ္သူ၏ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ ႏုိင္မႈႏွင့္ သက္ဆုိင္ ပါသည္။ စာနယ္ဇင္း လြတ္လပ္ခြင့္ ရိွတုိင္း အယ္ဒီတာ လြတ္လပ္ခြင့္ မရိွပါ။ ပုဂၢလိက မီဒီယာမွ အယ္ဒီတာ တစ္ဦး အေနျဖင့္ စာနယ္ဇင္း လြတ္လပ္ခြင့္ ရိွသည့္တုိင္ ပိုင္ရွင္ ျဖစ္သူ၏ အျခား စီးပြားေရး လုပ္ငန္း မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ေ၀ဖန္ ေရးသားရန္ အခက္အခဲ ရိွမည္ ျဖစ္သကဲ့သို႕ တစ္ခါတစ္ရံ တြင္လည္း ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူ အလိုက် ေရးသား ရျခင္းလည္း ရိွႏုိင္ ပါသည္။ ထို႕ျပင္ မိမိ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္တြင္ ေၾကာ္ျငာ အမ်ားဆံုး ထည့္သြင္း ေနသည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း တစ္ခု အေပၚ ေ၀ဖန္ ေရးသားရန္ အခက္အခဲ ရိွႏုိင္ ပါသည္။ ထိုအေျခအေန မ်ိဳးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ လာရလွ်င္ စာနယ္ဇင္း လြတ္လပ္ခြင့္ ရိွသည့္တုိင္ အယ္ဒီတာ လြတ္လပ္ခြင့္ အျပည့္ အ၀ မရရိွပဲ စီးပြားေရး အက်ိဳး စီးပြား မ်ား၏ ဖိအားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ ေနရျပီဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ား ျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ အေနျဖင့္ အယ္ဒီတာ လြတ္လပ္ခြင့္ အျပည့္အ၀ ရရိွရန္ အတြက္ မူဝါဒ ေရးရာမ်ား၊ စီမံ ခန္႕ခြဲမႈ မ်ားတြင္ အစိုးရ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေအာက္မွ လြတ္ကင္း ရန္လိုအပ္ သကဲ့သုိ႕  ရန္ပံုေငြႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ေၾကာ္ျငာ ရွင္မ်ား၊ ရင္းႏွီး ျမွပ္ႏွံသူမ်ား အေပၚ မီွခုိ ေနရျခင္း မရိွသည့္ တိက် ခိုင္မာျပီး လြတ္လပ္သည့္ ဘ႑ာေငြ အရင္းအျမစ္ တစ္ခုရိွရန္ လိုအပ္ ပါသည္။ ထို႕ျပင္ အယ္ဒီတာ လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ ဘ႑ာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ကို ခုိင္မာ ေစရန္ အတြက္  ဥပေဒအရ လည္းေကာင္း၊ အမ်ား ျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ အဖြဲ႕အစည္း ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ပံု အရ လည္းေကာင္း အကာအကြယ္ ေပးရန္ လိုအပ္သည္။ အမ်ား ျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ တစ္ခုကို အယ္ဒီတာ လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ ဘ႑ာ ေရး လြတ္လပ္မႈ ရိွေစရန္ အတြက္ ဥပေဒျဖင့္ အကာ အကြယ္ ေပးမႈ ပံုစံကို ေအာက္ပါ ပံုတြင္ ေလ့လာႏုိင္ပါသည္ -
ထို႕ေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ ရိွသည့္ ႏုိင္ငံ တုိင္းတြင္ အမ်ား ျပည္သူ ၀န္ေဆာင္ မႈမီဒီယာ၏ ဖြဲ႕စည္းပံု၊ တာ၀န္၊ ဘ႑ာေငြ ေထာက္ပံ့သည့္ စနစ္၊ အယ္ဒီတာ လြတ္လပ္ခြင့္၊ တာ၀န္ခံမႈ၊ တို႕ကို ဥပေဒႏွင့္ ျပ႒ာန္း ထားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္မွ ဒီမိုကေရစီ စနစ္သို႕ အသြင္ ကူးေျပာင္း ခဲ့သည့္ အေရွ႕ ဥေရာပ ႏုိင္ငံမ်ား တြင္မူ ႏုိင္ငံပိုင္ မီဒီယာမ်ား၊ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီပိုင္ မီဒီယာ မ်ားကို အမ်ား ျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ႏုိင္ရန္ အတြက္ ဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္း ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ျပီး ထိုဥပေဒ မ်ားတြင္မူ အေနာက္ ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံမ်ား၏ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ ဥပေဒမ်ား တြင္ ပါ၀င္ေလ့ ရိွသည့္ အခ်က္မ်ား သာမက ႏုိင္ငံပိုင္ မီဒီယာ မ်ားရိွ ၀န္ထမ္း မ်ားအား အသြင္ ကူးေျပာင္း ႏုိင္ေရး ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားပါ ထည့္သြင္း ထားသည္ကို ေလ့လာ ေတြ႕ရိွ ရသည္။
ယူနက္စကို အဖြဲ႕မွ သတ္မွတ္ ထားေသာ မီဒီယာ ဖြံ႕ျဖိဳးမႈ အညႊန္းကိန္း တုိင္းတာ မႈတြင္ အမ်ား ျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ၏ လြတ္လပ္မႈကို ေအာက္ပါ စံမ်ားျဖင့္ တုိင္းတာ စိစစ္ ရမည္ဟု သတ္မွတ္ ထားသည္ကို ေတြ႕ရပ ါသည္-
(က)
ဘ႑ာေငြေထာက္ပံ့ေပးမည့္အစီအစဥ္မ်ားကို ဥပေဒတြင္ တိက်စြာျပ႒ာန္းထားျခင္း ရိွ၊ မရိွ။
(ခ)
အယ္ဒီတာလြတ္လပ္ခြင့္ကို ဥပေဒျဖင့္တိက်စြာအာမခံထားျခင္းရိွမရိွ။
(ဂ)
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မွ တဆင့္ ျပည္သူသို႕ တာ၀န္ခံသည့္ စနစ္ကို တိက်စြာ သတ္မွတ္ ထားျခင္းရိွမရိွ။
(ဃ)
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕၏ လြတ္္လပ္စြာလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခြင့္ကို ဥပေဒျဖင့္ အာမခံထားျခင္း ရိွမရိွ။
ထို႕ေၾကာင့္ မည္သည့္ ႏုိင္ငံတြင္ ျဖစ္ေစ အမ်ား ျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ တစ္ခုကို ဖြဲ႕စည္း တည္ေထာင္မည္ ဆိုပါက အမ်ား ျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ၏ အေျခခံ မူမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ ႏုိင္ရန္ အတြက္ တိက် ခုိင္မာသည့္ ဥပေဒ တစ္ရပ္ျဖင့္ ျပ႒ာန္း အကာအကြယ္ ေပးရန္ လိုအပ္သည္ကို ေတြ႕ျမင္ ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ဗညားေအာင္

No comments:

Post a Comment