Monday, September 23, 2013

ငယ္ေသာ္လည္း အဆိပ္ ျပင္းသည့္ စကၤာပူ ကာကြယ္ေရး မူဝါဒ

စကၤာပူ ႏိုင္ငံသည္ ႏုိင္ငံ အရြယ္အစား အရ လည္းေကာင္း၊ လူဦးေရ အရ လည္းေကာင္း အလြန္ ေသးငယ္ ေသာ္လည္း အာရွ ေဒသတြင္ စစ္ပြဲႏွင့္ ပဋိပကၡမ်ား ထူေျပာ လွေသာ စစ္ေအး တုိက္ပြဲ ကာလ အတြင္းတြင္ လည္းေကာင္း၊ စစ္ေအး တုိုက္ပြဲလြန္ ကာလ အင္အား လြန္ဆြဲပြဲ မ်ားတြင္ လည္းေကာင္း ပတ္ဝန္းက်င္ ႏုိင္ငံမ်ားမွ အရႈပ္ အေထြး ဂယက္မ်ားက မိမိႏုိင္ငံကို လာေရာက္ မထိ ပါးေအာင္ ကာကြယ္ရင္း တုိင္းျပည္ စီးပြားေရးကို ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႕ ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ စကၤာပူႏုိင္ငံ၏ ကာကြယ္ေရး မူဝါဒ သည္ အဓိက အခန္းမွ ပါဝင္ခဲ့ သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
ကာကြယ္ေရး မ႑ိဳင္ႏွစ္ခု
စကၤာပူ ႏုိင္ငံ ကာကြယ္ေရး မူဝါဒ၏ အဓိက မ႑ိဳင္ႏွစ္ခုမွာ သံတမန္ ေရးႏွင့္ ဟန္႕တားေရး မဟာဗ်ဴဟာ(Diplomacy and Deterence) ျဖစ္သည္။ သံတမန္ေရး မဟာဗ်ဴဟာ တြင္ ေဒသတြင္း အင္အား ခ်ိန္ခြင္ လွ်ာကို ထိန္းသိမ္း ထားရန္၊ ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံ အားလံုးႏွင့္ ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးစြာ ဆက္ဆံရန္၊ အင္အားႀကီး နုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးစြာ ဆက္ဆံၿပီး စကၤာပူ ႏုိင္ငံ၏ လံုၿခံဳေရးကို အာမခံခ်က္ ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ရန္ႏွင့္ လြပ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္ေရးကို အေထာက္အကူ ေပးေသာ ႏုိင္ငံတကာ စာခ်ဳပ္မ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႕ မ်ားတြင္ တက္ၾကြစြာ ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ စေသာ အခ်က္မ်ား ပါဝင္ပါသည္။ ဟန္႕တားေရး မဟာ ဗ်ဴဟာတြင္ စကၤာပူ ႏုိင္ငံကို က်ဴးေက်ာ္ တိုက္ခိုက္ လာပါက ျပင္းထန္စြာ တံု႕ျပန္ တိုက္ခိုက္ ျခင္းကို ခံရမည္ ဟူေသာ အျမင္ ျဖစ္ေပၚ ေစရန္ အတြက္ စစ္အင္အားကို ခိုင္မာစြာ တည္ေဆာက္ ထားရန္၊ လိုအပ္ပါက လက္ဦးမႈ ရယူ တိုက္ခိုက္ နိုင္စြမ္း ရိွေအာင္ တည္ေဆာက္ ထားရန္ ဆိုေသာ အခ်က္မ်ား ပါဝင္ပါသည္။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဟာင္းလီ ကြမ္းယူ ကမူ စကၤာပူသည္ အေကာင္ ငယ္ေသာ္လည္း အဆိပ္ျပင္း သည့္ ေျမြေပြး ႏွင့္ တူရမည္ဟု ေျပာခဲ့ပါသည္။
စုေပါင္း ကာကြယ္ေရး (Total Defence Concept)
လူဦးေရ နည္းပါးေသာ စကၤာပူ ႏုိင္ငံသည္ အစၥေရး၊ ဆြီဒင္ႏွင့္ ဆြစ္ဇာလန္ ႏိုင္ငံမ်ား၏ ကာကြယ္ေရး မူဝါဒ မ်ားကို ေလ့လာ ၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံ ကာကြယ္ ေရးတြင္ ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုး ပါဝင္ေစရန္ အတြက္ စုေပါင္း ကာကြယ္ေရး အယူအဆ ကို ခ်မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ စုေပါင္း ကာကြယ္ေရး စနစ္တြင္ အျပန္အလွန္ ဆက္စပ္ ေနေသာ စိတ္ဓာတ္ ေရးရာ၊ လူမႈ ေရးရာ၊ စီးပြား ေရးရာ၊ ၿမိဳ႕ျပ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ စစ္ေရး နည္းလမ္း အစိတ္္အပိုင္းငါးခု ပါဝင္ၿပီး ႏုိင္ငံ ကာကြယ္ ေရးကို တပ္မေတာ္ သာမက စကၤာပူ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုလံုးက ပါဝင္လာၿပီး ဘက္စံု ေဒါင့္စံုမွ ကာကြယ္ ႏုိင္ေစရန္ ရည္ရြယ္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးသား စစ္မႈထမ္း ဥပေဒ     
စကၤာပူ ႏုိင္ငံသည္ မေလးရွား ျပည္ေထာင္စုမွ ခြဲထြက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ႏုိင္ငံ ကာကြယ္ေရး အတြက္ တပ္မေတာ္ ဖြဲ႕စည္း ႏုိင္ေရး အတြက္ အစၥေရးႏုိင္ငံမွ အကူအညီျဖင့္ ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ ခဲ့ရာတြင္ ဆႏၵအေလွ်ာက္ စစ္မႈထမ္း စနစ္ကိုသာ က်င့္သံုး ပါက ႏုိင္ငံ၏ လူဦးေရ အခ်ိဳးအစား အရ တပ္မဟာ အဆင့္သာ အႀကီးဆံုး ဖြဲ႕စည္း ႏိုင္မည္ကို ေတြ႕ရိွ ခဲ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ တြင္ အမိ်ဳးသား စစ္မႈထမ္း ဥပေဒကို ျပဌာန္းခဲ့ ရသည္။ ထိုဥပေဒအရ အသက္ (၁၈) ႏွစ္ ျပည့္သူတိုင္း ႏွစ္ႏွစ္ စစ္မႈ ထမ္းေဆာင္ ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႕ေနာက္ တိုက္ပြဲဝင္ အသင့္ အရန္တပ္ဖြဲ႕ (Operational Ready Reserve) အျဖစ္ ေနာက္ထပ္ ၁၃ ႏွစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ကာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ရက္ေပါင္း ေလးဆယ္ စစ္ေရး ေလ့က်င့္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို ၁၃ ႏွစ္ ၿပည့္ၿပီးပါက အရာရိွ မ်ားသည္ အသက္ ငါးဆယ္အထိ လည္းေကာင္း၊ အျခား အဆင့္မ်ားသည္ အသက္ေလးဆယ္ အထိ လည္းေကာင္း အရန္ တပ္ဖြဲ႕တြင္ ဆက္လက္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ရမည္ ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသား စစ္မႈထမ္း ဥပေဒအရ ႏွစ္ႏွစ္ ထမ္းေဆာင္ ၿပီးလွ်င္ တပ္မေတာ္တြင္ ဆက္လက္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ လိုသူမ်ားသည္ အၿမဲတမ္း စစ္မႈထမ္းမ်ား အျဖစ္ ဆက္လက္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ႏုိင္သည္။ လက္ရိွ စကၤာပူ တပ္မေတာ္တြင္ အင္အား ၃၅ဝဝဝဝ ခန္႕ရိွရာတြင္ ၂ဝဝဝဝ မွာ အၿမဲတမ္း စစ္မႈထမ္း၊ ၄ဝဝဝဝ မွ အမ်ိဳးသား စစ္မႈထမ္း ဥပေဒအရ တာဝန္ ထမ္းေနသူမ်ား ျဖစ္ၿပီး က်န္အင္အား မ်ားမွာ အရန္ တပ္ဖြဲ႕မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
စကၤာပူ တပ္မေတာ္သည္ မိမိ၏ အရန္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို တိုုက္ပြဲဝင္ရန္ အတြက္ ဆင့္ေခၚရာ တြင္ လွ်င္ျမန္စြာ စုဖြဲ႕ႏုိင္ရန္ အတြက္ ႏွစ္စဥ္ ဇာတ္တိုက္ ေလ့က်င့္မႈ မ်ားကို ျပဳလုပ္ေလ့ ရိွသည္။ ထိုကဲ့သို႕ ေဆာင္ရြက္ထား မႈေၾကာင့္ အရန္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားသည္ ေျခာက္နာရီမွ ႏွစ္ဆယ့္ ေလးနာရီ အတြင္းတြင္ တိုက္ပြဲဝင္ရန္ အသင့္စုဖြဲ႕ ႏုိင္ေသာ အေျခအေနတြင္ ရိွပါသည္။ ထို႕ျပင္ စကၤာပူ တပ္မေတာ္သည္ ၎တို႔၏ အေရအတြက္ နည္းပါးမႈကို အရည္အခ်င္း တိုးျမႇင့္ျခင္းျဖင့္ ကုစားရန္ ေဆာင္ရြက္ သည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။ စကၤာပူ ႏုိင္ငံ၏ ကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္မွာ ဂ်ီဒီပီ၏ ၄% မွ ၅% ခန္႕သာ ရိွေသာ္လည္း ႏုိင္ငံ စီးပြားေရး အင္အား ေၾကာင့္ ေငြပမာဏမွာမူ ေဒၚလာ ျဖင့္တြက္ပါက အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေန သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ထိုကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္၏ ၂၅%ခန္႕ကို သုေတသနႏွင့္ လက္နက္ ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း မ်ားတြင္ သံုးစြဲကာ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာသံုး လက္နက္ စနစ္မ်ားကို အသံုးျပဳ ႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္လွ်က္ ရိွပါသည္။ ၎အျပင္ ၁၉၈ဝ ျပည့္လြန္ ႏွစ္မ်ားမွ စတင္ၿပီး အေမရိကန္၊ ၾသစေတးလ်၊ နယူးဇီလန္ စေသာ ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ပူးတြဲ စစ္ေရး ေလ့က်င့္မႈ မ်ားတြင္ ပါဝင္ခဲ့ သကဲ့သို႕ အာဆီယံ ႏုိင္ငံအခ်ိဳ႕ ႏွင့္လည္း ႏွစ္နိုင္ငံ ပူးတြဲ ေလ့က်င့္ မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ခဲ့သည္။ ထို႕ျပင္ စကၤာပူႏုိင္ငံ အက်ယ္အဝန္း အရ စစ္ေရး ေလ့က်င့္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ နယ္ေျမ ကန္႕သတ္ခ်က္ မ်ားရိွသျဖင့္ စကၤာပူ တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို အေမရိကန္၊ ၾသစေတးလ်၊ နယူးဇီလန္၊ ဘရူႏိုင္း၊ ထုိင္း၊ အင္ဒိုနီးရွား စေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အေျခစိုက္ၿပီး ေလ့က်င့္ မႈမ်ား ျပဳလုပ္လွ်က္ လည္းရိွပါသည္။
ေဒသတြင္း အင္အား ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ ညီမွ်မႈကို ထိန္းသိမ္းျခင္း
စကၤာပူ ႏုိင္ငံသည္ စစ္ေအး တိုက္ပြဲ ကာလ အတြင္းတြင္ လည္းေကာင္း၊ စစ္ေအး တိုက္ပြဲလြန္ ကာလတြင္ လည္းေကာင္း ႏုိင္ငံႀကီး တစ္ခုတည္းက အာရွ ေဒသတြင္ ထင္သလို ခ်ယ္လွယ္ ႏိုင္သည့္ အေျခအေန ေရာက္မလာ ေအာင္ ထိန္းညိွနုိင္ေရး ႀကိဳးပမ္း ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။ ထို႕ကဲ့သို႕ ထိန္းညိွရာတြင္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွေဒသႏွင့္ အာရွေဒသဟူ၍ ႏွစ္ပိုင္းခြဲျခား သံုးသပ္ ေဆာင္ရြက္လွ်က္ ရိွပါသည္။ အေရွ႕ ေတာင္အာရွ ေဒသတြင္း အင္အား ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ ညီမွ်မႈကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ စကၤာပူႏုိင္ငံ၏ သံတမန္ေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရး စြမ္းအားမ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ စကၤာပူ ႏိုင္ငံ၏ ပထဝီ အေန အထားႏွင့္ လူဦးေရ အေန အထားအရ မေလးရွားႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွား ႏုိင္ငံမ်ားက ေဒသတြင္း အင္အားႀကီး ႏုိင္ငံမ်ား ျဖစ္မလာ ေရးသည္ အဓိက လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ထိုနိုင္ငံမ်ား တြင္ ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ ဝါဒီမ်ား အာဏာရ လာလွ်င္ တရုတ္ လူမ်ိဳး အမ်ားစု ေနထိုင္ေသာ စကၤာပူ ႏုိင္ငံတြင္ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္က ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ တရုတ္ လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ မေလး လူမ်ိဳး မ်ားၾကား လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡမ်ား ျပန္လည္ ေပၚေပါက္ လာမည္ ကိုလည္း စိုးရိမ္လွ်က္ ရွိသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အာဆီယံ အဖြဲ႕ အတြင္းတြင္ ဗီယက္နမ္၊ လာအို၊ ကေမၻာ ဒီးယားႏွင့္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕ ဖြဲ႕စည္းမႈကို အစၥလမ္ ဘာသာဝင္ ႏုိင္ငံမ်ား၏ အင္အားကို ထိန္းညိႇရန္ အတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္လိမ့္ မည္ဟု စကၤာပူက ယူဆၿပီး ႀကိဳဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အာရွေဒသ အတြက္မူ အင္အား ထိန္းညိႇမႈကို စကၤာပူ ႏုိင္ငံတစ္ခု တည္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္စြမ္း မရိွသျဖင့္ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံ ကဲ့သို႕ေသာ ေဒသျပင္ပ အင္အားႀကီး ႏုိင္ငံမ်ား၏ အားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ေဆာင္ရြက္လွ်က္ ရိွသည္။ စကၤာပူ ႏုိင္ငံက တရုတ္ႏုိင္ငံ၏ စစ္ေရး၊ စီးပြားေရး အင္အားႀကီး ႏုိင္ငံ ျဖစ္လာမႈနွင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံတြင္ အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒီမ်ား ျပန္ေခါင္းေထာင္ လာမႈတို႕ကို အာရွေဒသ၏ တည္ၿငိမ္မႈကို ၿခိမ္းေျခာက္မည့္ အႏၲရာယ္မ်ား အျဖစ္ ရႈျမင္ခဲ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ၁၉၆ဝ ျပည့္လြန္ ႏွစ္မ်ား က ၿဗိတိန္ ႏုိင္ငံက စူးအက္ တူးေျမာင္း အေရွ႕ဘက္ရိွ ေဒသမ်ားမွ ထြက္ခြာသြား သကဲ့သို႕ အာရွေဒသမွ ထြက္ခြာ သြားမည္ကို စိုးရိမ္ခဲ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဖီလစ္ပိုင္ ႏုိင္ငံရိွ အေျခစိုက္ စခန္းမ်ား ပိတ္လိုက္ ရခိ်န္တြင္ စကၤာပူ ႏုိင္ငံ၏ အေျခစိုက္ စခန္းမ်ားတြင္ အေမရိကန္ တပ္ဖြဲ႕မ်ား ရပ္နားခြင့္မ်ား ခြင့္ျပဳခဲ့ သကဲ့သို႕ ေအပတ္၊ အာဆီယံ ေဒသ ေဆြးေႏြးပြဲ Regional Forum စေသာ အဖြဲ႕မ်ားတြင္ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံမွ ဦးေဆာင္ ပါဝင္မႈကို ႀကိဳဆို ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
စီးပြားေရး ဆန္ဆန္ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း
စကၤာပူ ႏိုင္ငံ၏ ကာကြယ္ ေရးမူဝါဒႏွင့္ မဟာ ဗ်ဴဟာကို ေလ့လာပါက ႏိုင္ငံ ၏ ပထဝီ ႏုိင္ငံေရး အေန အထားအရ ျဖစ္ေပၚ ေနေသာ အားနည္းခ်က္ မ်ားကို ေလ်ာ့ပါး ေစရန္ အတြက္ သံတမန္ နည္းလမ္း မ်ားကို လိမၼာ ပါးနပ္စြာ အသံုးခ် ထားေၾကာင္း ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ “ႏိုင္ငံစီးပြားေရးတိုးတက္ရန္အတြက္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွေဒသ ႏွင့္ အာရွတိုက္ ေဒသ တစ္ခုလံုး တည္ၿငိမ္မႈ ရရန္ လိုသည္။ ထိုကဲ့သို႕ တည္ၿငိမ္မႈ ရေစရန္ အတြက္ ေဒသတြင္း အင္အားႀကီး နိုင္ငံမ်ားက ေဆာင္႐ြက္ျခင္းထက္ ေဒသျပင္ပ အင္အားႀကီး ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ ျခင္းသည္ စကၤာပူႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြား အတြက္ ပိုမို သင့္ေတာ္သည္။ ေဒသတြင္း အားႀကီး ႏိုင္ငံမ်ားသည္ စကၤာပူ ကဲ့သို႔ေသာ ႏိုင္ငံငယ္မ်ား အတြက္ အႏၲရာယ္ ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေဒသတြင္း အင္အား ခိ်န္ခြင္လွ်ာ ညီမွ်ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္း သည္ စကၤာပူ ႏုိင္ငံ၏ ကာကြယ္ေရး အတြက္ေရာ၊ စီးပြားေရး အတြက္ပါ အေကာင္း ဆံုးျဖစ္သည္။” ဆိုေသာ အေျခခံ အယူ အဆျဖင့္ ကာကြယ္ေရး မူဝါဒႏွင့္ မဟာဗ်ဴဟာ မ်ားကို ခ်မွတ္ ေဆာင္႐ြက္ ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အျခား ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကာကြယ္ေရး ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္မႈ မ်ားကို ၾကည့္ပါက စကၤာပူ တပ္မေတာ္၏ အားနည္းခ်က္ တစ္ခုျဖစ္သည့္ ေလ့က်င့္ေရး နယ္ေျမ က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း ဆိုေသာ အခ်က္ကို ကုစားရန္ အတြက္ အဓိက ဦးတည္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ ကို ေလ့လာ ေတြ႕ရိွႏိုင္ ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ စကၤာပူ ႏိုင္ငံ၏ ကာကြယ္ေရး မူဝါဒသည္္ အထက္ပါ အယူအဆကို အေျခခံကာ ေအာက္ပါ အတိုင္း ခ်မွတ္ ေဆာင္႐ြက္ ေနသည္ဟု ဆိုရပါမည္-
(က)
ေဒသျပင္ပ အင္အားႀကီး ႏိုင္ငံ မ်ားျဖင့္ ကာကြယ္ေရး မဟာမိတ္ စာခ်ဳပ္ ဆိုျခင္း မရိွ ေသာ္လည္း ထိုႏိုင္ငံ မ်ားႏွင့္ အစိုးရျခင္း၊ တပ္မေတာ္ ခ်င္းရင္းႏွီးစြာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္း အားျဖင့္ မိမိႏိုင္ငံ ကာကြယ္ေရးတြင္ ထိုႏိုင္ငံ မ်ား၏ ေထာက္ခံ အားေပးမႈကို လိမၼာ ပါးနပ္ စြာျဖင့္ ရယူ အသံုးျပဳျခင္း။
(ခ)
ေဒသတြင္း အင္အားႀကီး ႏုိင္ငံ ျဖစ္လာ ႏိုင္ဖြယ္ ရိွေသာ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးစြာ ဆက္ဆံ သကဲ့သို႕ ထိုႏိုင္ငံ မ်ား၏ အင္အား ႀကီးထြား လာမႈကို ထိန္းညိႇႏိုင္ရန္ အတြက္ ေဒသျပင္ပ အင္အားႀကီး ႏိုင္ငံမ်ားကို အသံုးခ် ျခင္း။
(ဂ)
သံတမန္ နည္းလမ္းျဖင့္ ကာကြယ္ျခင္း ( Defence Diplomacy) ကို ထိထိ ေရာက္ေရာက္ အသံုးျပဳ ျခင္း။
(ဃ)
ရန္သူ႕ ေရွးဦး တိုက္ခုိက္မႈ (First Strike) ကိုႀကံႀကံ ခံႏိုင္ၿပီး တန္ျပန္ တိုက္ခိုက္ ႏိုင္စြမ္း ရိွေအာင္ ကာကြယ္ေရး စြမ္းအားႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပ ကာကြယ္ေရး စနစ္ကို တည္ေဆာက္ ထားျခင္း။
(စ)
လိုအပ္ပါက လက္ဦးမႈ ရယူ တိုက္ခိုက္ ႏိုင္စြမ္း ရိွေအာင္ တပ္မေတာ္၏ ထိုးစစ္ဆင္ ႏိုင္စြမ္း (Offensive Capability) ကိုျမႇင့္တင္သည့္ အေနျဖင့္ ေခတ္မီ လက္နက္ နည္းပညာသံုး လက္နက္ စနစ္မ်ားကို ဝယ္ယူ တပ္ဆင္ ေနျခင္း။
စကၤာပူ ႏိုင္ငံ၏ ကာကြယ္ေရး မူဝါဒသည္ မိမိႏိုင္ငံ၏ ပကတိ အေျခအေန မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေအာင္ ေရးဆြဲ ခ်မွတ္ ထားျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ႏုိင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈကို အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ခဲ့ သည္ကို ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုမူဝါဒသည္ သမားရိုက် ၿခိမ္းေျခာက္ မႈမ်ား အတြက္ ရည္ရြယ္ ခ်မွတ္ထားျခင္း ျဖစ္ရာ စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႕ ေနာက္ပိုင္း ျဖစ္ေပၚလာ ေနေသာ ႏိုင္ငံမဲ့ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား၏ အၾကမ္းဖက္ တိုက္ခိုက္မႈမ်ား၊ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး ပဋိပကၡမ်ား၊ နုိင္ငံ ျဖတ္ေက်ာ္ ရာဇဝတ္ ဂိုဏ္းမ်ား ကဲ့သို႕ေသာ သမားရိုးက် မဟုတ္ေသာ ၿခိမ္းေျခာက္မႈ မ်ားကို ကိုယ္တြယ္ ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္ အတြက္မူ ျပည့္စံု လံုေလာက္မႈ မရိွေသးသျဖင့္ လာမည့္ ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားအတြက္ မူဝါဒ ဆိုင္ရာ ခ်ဥ္းကပ္မႈ အသစ္မ်ားကို ရွာေဖြရန္ လိုအပ္ လာေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ရဲထြဋ္
မွီျငမ္းျပဳစာေစာင္မ်ား

၁။
Defending the Lion City, By Tim Huxley. Tailisman Publishing House,Singapore, 2004
၂။
Singapore, The Ultimate Island, By T.S Selvan, Freeway Book, Singapore, 1990
၃။
Non- Traditional Security Issues in South East Asia, IDSS, Singapore, 2001
၄။
Security Challenges of the 21st Century; A regional and National Perspective, By Brig. Gen Tan Huck Gim, Singapore Army, 2004

No comments:

Post a Comment