မည္သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္မဆို
ေရြးေကာက္ပြဲအၾကိဳ မဲဆြယ္စည္းရံုးမႈ ကာလတြင္ မီဒီယာမ်ား အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္
ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ျပည္သူမ်ားကို အသိေပး ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုတာ၀န္ကို
မီဒီယာမ်ားက မည္ကဲ့သို႕ထမ္းေဆာင္မည္ ဆိုသည့္ အခ်က္သည္ လြတ္လပ္ျပီး တရားမွ်တသည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ
ျဖစ္ေပၚေရးတြင္ အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္ဟု ဆိုႏုိင္ ပါသည္။
လြတ္လပ္မႈႏွင့္
ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမႈ
ေရြးေကာက္ပြဲ သတင္းေရးသားမႈႏွင့္
ပတ္သက္လွ်င္ အမ်ားဆံုး ေျပာေလ့ရိွေသာ၊ ၾကားရေလ့ ရိွေသာ စကားလံုးမွာ မီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင့္
ဆိုေသာ စကားလံုးပင္ ျဖစ္မည္ ထင္သည္။ သို႕ေသာ္ မီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင့္မွာ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံအေပၚ
မူတည္ျပီး အတုိင္းအတာ ကြာျခားႏုိင္ေပသည္။
ထိုကဲ့သို႕ လြတ္လပ္မႈ ပမာဏခ်င္း
ကြာျခားေသာ္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ သတင္းမ်ား ေရးသားရာတြင္ မီဒီယာမ်ား၏ သတင္းေရးသား ေပးပို႕မႈမ်ားသည္
ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမႈ ရိွရန္ လိုသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္မွာမူ ႏုိင္ငံအားလံုးတြင္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။
ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမႈႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ စံ တစ္ခုတည္းသာ ရိွသည္ဟု ဆိုႏုိင္သည္။ မီဒီယာမ်ား
အေနျဖင့္ ပါတီ မူ၀ါဒမ်ား၊ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း မ်ား၏ အရည္အခ်င္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္
လြတ္လပ္ျပီး ယံုၾကည္ စိတ္ခ်ရသည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား ေပးအပ္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။ ထိုကဲ့သို႕
ယံုၾကည္ စိတ္ခ်ရသည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ေပးနို္င္ရန္ အတြက္ မီဒီယာမ်ားသည့္ တိက်ျခင္း
(Accuracy)၊ ဘက္မလိုက္ျခင္း (Impartiality)၊
တာ၀န္ ယူတတ္ျခင္း (Responsibility) တို႕ႏွင့္
ျပည့္စံုရေပမည္။ ထို႕အတူ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ အပုတ္ခ် ေရးသားျခင္း (Defamatory) ၊ ခိုင္မာမႈကို
မစိစစ္ပဲ ေရးသားမိျခင္း၊ (Derivative)၊ နစ္နာေအာင္ ရည္ရြယ္ ေရးသားျခင္း၊ (Malicious)၊
အဂတိ လို္က္စားျခင္း (Corrupt) တို႕ကိုလည္း ေရွာင္က်ဥ္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။ ထိုအခ်က္မ်ားကို
ေစာင့္ထိန္း ႏုိ္င္ရန္အတြက္ ေအာက္ပါ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ မီဒီယာမ်ား ဘက္က
လိုက္နာအပ္၊ ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ အခ်က္မ်ားကို သိရိွထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္
မဲဆြယ္စည္းရံုးမႈမ်ား
ေရြးေကာက္ပြဲ မဲဆြယ္စည္းရံုးမႈ
ကာလတြင္ မဲဆႏၵရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ၎တို႕၏ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးကို မွန္မွန္ကန္ကန္
အသံုးခ်ႏုိင္ေအာင္ မီဒီယာမ်ားက အေထာက္အကူ ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႕ေဆာင္ရြက္ရာတြင္
ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား၏ မူ၀ါဒမ်ား၊ ေရြးေကာက္ပြဲ မဟာဗ်ဴဟာမ်ားနွင့္ ပတ္သက္ျပီး အသိေပးျခင္းလည္း
ပါ၀င္သည္။ ထို႕အတူ ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ား အေၾကာင္း၊ ပါတီ၏ အတိတ္ ကာလက လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကိုလည္း
အသိေပးရန္ လိုအပ္သည္။
ပါတီစံုစနစ္တြင္ ႏုိင္ငံေရးပါတီ
မ်ားသည္ ၎တို႕၏ ေခါင္းေဆာင္ကို ဗဟိုျပဳျပီး မဲဆြယ္စည္းရံုး သည္က မ်ားသည္။ မိမိတို႕ပါတီ
ေခါင္းေဆာင္ကို မဲဆႏၵရွင္မ်ားကို ႏွစ္သက္ေအာင္၊ ၾကည္ညိဳေလးစား ေအာင္ ပံုေဖာ္ၾကသည္။
ထိုအခါ ပါတီေခါင္းေဆာင္ကို ေလးစားသည့္၊ ႏွစ္သက္သည့္ မဲဆႏၵရွင္္မ်ားက ပါတီကို ကိုယ္စားျပဳသည့္
ကိုုယ္စားလွယ္ ေလာင္းမ်ားကို မဲမ်ား ပံုေအာ ေပးေတာ့သည္။ ထိုျဖစ္စဥ္သည္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကို
လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ ႏုိင္ငံမ်ားမွာ သာမက ဒီမိုကေရစီကို ႏွစ္ေပါင္း ရာခ်ီ က်င့္သံုးခဲ့သည့္
ႏုိင္ငံမ်ားမွာပင္ ရိွေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ားက မိမိတို႕
ေခါင္းေဆာင္၏ ပံုရိပ္ကို အေကာင္းဆံုး ပံုေဖာ္ႏုိင္ရန္အတြက္ ျပည္သူ႕ ဆက္ဆံေရး ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊
မိန္႕ခြန္း ေရးသားသူမ်ားကို ေငြပံုေပးျပီး အသံုးခ်ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုကဲ့သို႕ ပံုေဖာ္မႈမ်ားကို
မဲဆႏၵရွင္မ်ား ထံသို႕ အျမန္ဆံုးႏွင့္ အထိေရာက္ဆံုး ပို႕ႏုိင္ေသာ လမ္းေၾကာင္းမွာ မီဒီယာမ်ားပင္
ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ားက မီဒီယာမ်ားက တဆင့္ ၎တို႕ပါတီ၊ ၎တို႕
ေခါင္းေဆာင္၏ ပံုရိပ္ကို ၎တို႕လိုလားသည့္ ပံုစံအတုိင္း ပံုေဖာ္ႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကစျမဲ
ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႕ မိမိတို႕ ပါတီအတြက္ အက်ိဳးရိွေစမည့္ သတင္းမ်ားကို Soft News ဟု
ေခၚသည္။ မိမိကို ေထာက္ခံသူမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးစြာ
ေျပာဆို ႏႈတ္ဆက္ေနမႈ၊ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ ရင္းနွီးစြာ ေနထုိင္မႈ၊ ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားမ်ား
တက္ေရာက္မႈ၊ ပါတီ၏ ေအာင္ျမင္မႈ မ်ားကိုသာ အသားေပး ေျပာၾကားသည့္ မိန္႕ခြန္း၊ မိမိပါတီကို
လိုလားသည့္ သတင္းေထာက္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းမ်ား စသည္တို႕သည္ Soft News မ်ား
ျဖစ္သည္။ ဘက္မလိုက္သည့္ မီဒီယာ တစ္ခုသည္ ထိုကဲ့သို႕ Soft News မ်ားကိုသာ ေဖာ္ျပေန၍
မရဘဲ ပါတီႏွင့္ ပါတီ ေခါင္းေဆာင္၏ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ားကို မွ်မွ်တတ ေပၚလြင္ေအာင္
ေဖာ္ျပေပးရန္ လိုအပ္သည္။ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမ်ားတြင္ မဲဆႏၵရွင္မ်ား သိသင့္ သိထိုက္သည္ဟု
ယံုၾကည့္သည့္ အခ်က္မ်ားကို ေမးျမန္း၀ံ့ရန္ လိုအပ္သည္။ ထိုသို႕ လုပ္ေဆာင္ျခင္း မျပဳလွ်င္
ထိုမီဒီယာသည္ ႏုိ္င္ငံေရးပါတီ တစ္ခု ေျပာသမွ် သံေယာင္ လိုက္ေနသည့္ ဘ၀သို႕ ေရာက္သြားမည္
ျဖစ္သည္။
မိန္႕ခြန္းမ်ား
မဲဆြယ္စည္းရံုးမႈ ကာလတြင္
ပါတီ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက သာမက ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း မ်ားကပါ လူထု အစည္းအေ၀းမ်ား၊ သတင္းစာ
ရွင္းလင္းပြဲမ်ားတြင္ မိမိတုိ႕ ပါတီအတြက္ မဲဆြယ္ စည္းရံုးသည့္ မိန္႕ခြန္းမ်ားကို ေျပာၾကားၾကမည္
ျဖစ္သည္။ မီဒီယာ တို႕၏ တာ၀န္မွ ထိုမိန္႕ခြန္းမ်ားကို ကမွ အအထိ လံုးေစ့ပတ္ေစ့ ေဖာ္ျပရန္
မဟုတ္ေပ။ မိန္႕ခြန္းပါ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပရန္ လိုအပ္ သကဲ့သို႕ မိန္႕ခြန္း
ေျပာသည့္ေနရာ၊ ေျပာၾကားသည့္ ပရိသတ္ အမ်ိဳးအစား ကိုလည္း ေဖာ္ျပရန္ လိုအပ္ ေပသည္။ ထိုထက္ပိုျပီး
အေရးၾကီးသည္မွာ ထိုမိန္႕ခြန္းအေပၚ မဲဆႏၵရွင္မ်ား၏
တုန္႕ျပန္ခ်က္၊ အျခား ပါတီတစ္ခု အေပၚ ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ပါ၀င္ပါက သက္ဆုိင္ရာ ပါတီ၏
တုန္႕ျပန္ခ်က္ မ်ားကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပ ေပးရန္ လိုအပ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ သို႕မွသာ မီဒီယာမ်ား၏
သတင္း ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ မွ်တျပီး ဘက္မလိုက္ရာ
(Fair , Balance and Impartial) ေရာက္မည္
ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ မိန္႕ခြန္းတြင္ ရုန္႕ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ စကားလံုးမ်ား၊ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ လူမ်ိဳးခြဲျခားမႈ
တို႕ကို လံႈ႕ေဆာ္ေသာ အသံုးအႏႈန္း ဘာသာေရးကို ႏုိင္ငံေရးအတြက္ အသံုးခ်သည့္ ေဟာေျပာမႈမ်ား
စသည့္ ေဖာ္ျပရန္ မသင့္ေသာ စကားလံုးမ်ား ပါ၀င္ လာခဲ့လွ်င္မူ မီဒီယာမ်ား အေနျဖင့္ ခ်န္လွပ္
ထားပိုင္ခြင့္ ရိွေပသည္။
မီဒီယာမ်ား သမားမ်ား အေနျဖင့္
ဘက္လိုက္ပဲ ဓမၼအဓိ႒ာန္ က်က် တင္ျပရန္ တာ၀န္ရိွသည့္ အတြက္ နုိင္ငံေရး သမားမ်ား၏ မိန္႕ခြန္းမ်ား
အေပၚ မိမိ၏ ကိုယ္ပိုင္ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ မ်ားကို ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရေပမည္။
သို႕ေသာ္ ႏုိင္ငံေရးသမား တစ္ဦး၏ မိန္႕ခြန္းပါ အခ်က္မ်ားသည္ အျခားေနရာ တစ္ခုတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည့္
မိန္႕ခြန္းႏွင့္ ကြဲလြဲေနလွ်င္ လည္းေကာင္း၊ ပါတီ၏ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ ကြဲလြဲေနလွ်င္ လည္းေကာင္း
သတင္းသမား တစ္ဦး အေနျဖင့္ ထိုကြဲလြဲခ်က္မ်ားကို ေထာက္ျပရန္ တာ၀န္ ရိွေပသည္။ ထိုကဲ့သို႕
ေဆာင္ရြက္မွသာ မီဒီယာမ်ားသည္ ႏုိ္င္ငံေရး ပါတီမ်ားကို ေၾကာ္ျငာေပးသည့္ အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္ျပီး
မွန္ကန္သည့္ စတုတၳမ႑ိဳင္ အျဖစ္သို႕ ေရာက္ရိွႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ျပည္သူ႕သေဘာထားစစ္တမ္း
ပါတီစံု ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား၏
ထူးျခားေသာ အဂၤါရပ္ တစ္ခုမွာ ျပည္သူ႕သေဘာထား စစ္တမ္းမ်ား Opinion Poll ပင္ ျဖစ္သည္။
ထိုစစ္တမ္းမ်ားကို သတင္းဌာနမ်ားက ေကာက္ယူေလ့ ရိွသကဲ့သို႕ လြတ္လပ္ေသာ သုေတသန အဖြဲ႕မ်ားကလည္း
ေကာက္ယူေလ့ ရိွသည္။ ႏုိ္င္ငံေရး ပါတီမ်ားကလည္း ၎တို႕ အစီအစဥ္ျဖင့္ ေကာက္ယူသည္လည္း ရိွသည္။
သတင္းဌာနမ်ား ကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ နီးလာေလ ျပည္သူ႕ သေဘာထား စစ္တမ္းမ်ားကို စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ
သတင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ျပီး ထုတ္ျပန္ေလ့ ရိွသည္။
ထိုစစ္တမ္းမ်ားသည္ မည္သည့္ပါတီအား
ေထာက္ခံမည္ ဆိုသည္ကို တိတိပပ ဆံုးျဖတ္ႏုိ္င္ျခင္း မရိွသည့္ မဲဆႏၵရွင္မ်ား၏ အဆံုးအျဖတ္
အေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္ နုိင္သကဲ့သို႕ မိမိပါတီ၊ မိမိ ေထာက္ခံေသာ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း ႏုိင္ရန္
အလားအလာ မရိွဟု ယူဆျပီး မဲမေပးဘဲ ေနျခင္းမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ သျဖင့္ မဲဆႏၵရွင္
မ်ား၏ အဆံုးအျဖတ္ေပၚတြင္လည္း ၾကီးမားသည့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရိွသည္ဟု ဆိုႏုိင္ပါသည္။
ျပည္သူ႕ သေဘာထား စစ္တမ္းမ်ား၏ အေရးၾကီးမႈ ေၾကာင့္လည္း အခ်ိဳ႕ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ မဲေပးမႈ
မစတင္မီ ကာလတစ္ခုတြင္ စစ္တမ္း ေကာက္ယူျခင္း၊ ထုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္း မျပဳရန္ သတ္မွတ္ထားျခင္း
ျဖစ္သည္။
ထို႕ေၾကာင့္ သတင္းမီဒီယာမ်ား
အေနျဖင့္ ျပည္သူ႕သေဘာထား စစ္တမ္း ေကာက္ယူမႈမ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္း မျပဳမီ ထိုစစ္တမ္း ေကာက္ယူသည့္
အဖြဲ႕အစည္း၏ ယံုၾကည္ စိတ္ခ်ရမႈနွင့္ ဘက္မလိုက္မႈကို ဆန္းစစ္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။ ထို႕ျပင္
စစ္တမ္း ေကာက္ယူျခင္း ခံရသည့္ ျပည္သူ အေရအတြက္ႏွင့္ ေကာက္ယူသည့္ နည္းလမ္းမ်ားကိုလည္း
ဆန္းစစ္ရန္ လိုအပ္သည္။ ႏုိ္င္ငံတကာ စံမ်ားအရ အနည္းဆံုး လူ ၂၅၀၀ ဦးကို ေမးျမန္း ေကာက္ခံ
ထားသည့္ စစ္တမ္း ေကာက္ယူမႈ ကိုသာ ခုိင္မာသည္ဟု သတ္မွတ္ ထားသည္ကိုလည္း သတိျပဳရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ျဖစ္ႏုိ္င္ပါက စစ္တမ္း ေကာက္ယူမႈ တစ္ခုတည္းကို ေဖာ္ျပမည့္ အစား အျခားစစ္တမ္း ေကာက္ယူမႈမ်ားႏွင့္
ႏိႈင္းယွဥ္ ေဖာ္ျပ သင့္ေပသည္။
မဲဆႏၵရွင္တို႕အသံ
သတင္းမီဒီယာ မ်ားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲ
ကာလတြင္ ပါတီႏွင့္ ကုိယ္စားလွယ္ေလာင္း မ်ား၏ မိန္႕ခြန္းမ်ား၊ မူ၀ါဒ ေၾကညာခ်က္မ်ား၊
လႈပ္ရွားမႈမ်ား ကိုသာ အသားေပး ေဖာ္ျပေလ့ ရိွသည္။ ထိုကဲ့သုိ႕ေသာ သတင္းမ်ားကိုသာ တန္ဖိုးရိွသည့္
သတင္းမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ေလ့ ရိွသည္။ သို႕ေသာ္ ေရြးေကာက္ပြဲသည္ ပါတီမ်ား၊ ႏုိ္င္ငံေရးသမားမ်ား
အတြက္ မဟုတ္၊ မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ ျဖစ္သည္ကို မေမ့ရန္ လိုအပ္ ေပသည္။ မဲဆႏၵရွင္မ်ားက
၎တို႕ ဘာေတြ လုိအပ္ေနသည္၊ ဘာေတြ ျဖစ္ခ်င္ေနသည္ကို ႏုိ္င္ငံေရး ပါတီမ်ားကို အသိေပးရမည္
ျဖစ္သည္။ ႏုိ္င္ငံေရး ပါတီမ်ားက ထိုလိုအင္ ဆႏၵမ်ားကို ၎တို႕ မည္ကဲ့သို႕ ေဆာင္ရြက္ေပး
ႏုိင္သည္ကို ေျပာရမည္၊ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းႏုိင္မည့္ နည္းဗ်ဴဟာ၊ မဟာဗ်ဴဟာ မ်ားကို
ခ်ျပရမည္။ တုိင္းျပည္အတြက္ အကိ်ဳးရိွမည့္ လုပ္ငန္းေတြကို မဲဆႏၵရွင္မ်ား သိေအာင္ ခ်ျပရမည္။
ထိုအခ်က္ မ်ားကို သံုးသပ္ေလ့လာျပီး မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ားက ဆံုးျဖတ္ျခင္း၊ ေရြးခ်ယ္ျခင္း
ျပဳလုပ္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႕ မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ား မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရြးခ်ယ္ႏုိ္င္ရန္
အတြက္ လိုအပ္ေသာ သတင္း အခ်က္အလက္ မ်ားကို ေပးႏုိ္င္သည့္ အရာမွာ မီဒီယာမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလသတင္း ေရးသားခ်က္ မ်ားသည္ ပါတီမ်ားထံမွ ျပည္သူမ်ား ထံသို႕သာ
တစ္လမ္းသြား မဟုတ္ဘဲ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ပါတီမ်ား အၾကား အျပန္အလွန္ ႏွစ္လမ္းသြား ျဖစ္ေအာင္
မီဒီယာ မ်ားက လုပ္ေဆာင္ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ ပါတီမ်ား၏ အသံသာမက မဲဆႏၵရွင္မ်ား၏
အသံကိုလည္း ကုိယ္စားျပဳရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဆိုႏုိ္င္ပါသည္။
အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္ အခ်က္မ်ားသည္
ေရြးေကာက္ပြဲ သတင္း ေရးသားရာတြင္ သတိျပဳ သင့္ေသာ အခ်က္မ်ားထဲမွ အခ်ိဳ႕မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
သတင္း ေရးသားမႈပံုစံ၊ မီဒီယာမ်ား၏ က်င့္၀တ္၊ မီဒီယာမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းေက်ာင္း
ေပးေရးစသည့္ အေၾကာင္းအရာ မ်ားစြာ က်န္ပါေသးသည္။ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရးကို
စတင္လုပ္ေဆာင္သည့္ ႏုိ္င္ငံမ်ား အတြက္ဆိုလွ်င္ လုပ္ေဆာင္ရန္ ကိစၥမ်ား ပိုျပီး မ်ားေျမာင္
ေပလိမ့္မည္။ မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ဘက္မလိုက္သည့္ မီဒီယာက႑ ဆိုသည္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ အတြက္
သာမက ႏုိင္ငံ တည္ေဆာက္ေရး တြင္လည္း အေရးၾကီး ေသာေၾကာင့္ မီဒီယာ အဖြဲ႕အစည္းတုိင္းက ဘက္မလိုက္ေသာ
မီဒီယာျဖစ္ေရး၊ ျပည္သူလူထု အက်ိဳးစီးပြားကို ဦးထိပ္ထားသည့္ မွန္ကန္ေသာ စတုတၳမ႑ိဳင္
ျဖစ္ေရးကို အေလးထား ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အခ်ိန္ကို ေရာက္ေနျပီ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
ရဲထြဋ္
No comments:
Post a Comment