Saturday, August 10, 2013

ေစ်းကြက္ျပိဳင္ဆိုင္မႈႏွင့္ မီဒီယာက်င့္၀တ္မ်ား

လြတ္လပ္ေသာ မီဒီယာသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္တြင္ အေရးၾကီးသည့္ စတုတၳမ႑ိဳင္ ျဖစ္သည္ ဆိုသည္ကို အားလံုးက လက္ခံထားျပီး ျဖစ္သည္။ စတုထၱမ႑ိဳင္ အေနျဖင့္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္သံုးရပ္ကို တည့္မတ္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္း ေပးရမည္၊ ျပည္သူအတြက္ အသိေပး သင့္ေသာ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို ျဖန္႕ေ၀ေပးရမည္ ဆိုသည္ကိုလည္း မည္သူမွ် အျငင္းပြားမည္ မဟုတ္ေပ။ သို႕ေသာ္ ၂၄/၇ ဟု ဆိုသည့္ တစ္ေန႕တြင္ ၂၄ နာရီ၊ တစ္ပတ္လွ်င္ ၇ ရက္ သတင္း ထုတ္လႊင့္ေနသည့္ အခ်ိ္န္မ်ိဳးတြင္ ပံုႏိွပ္မီဒီယာေတြက ေရဒီယို၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားေတြႏွင့္ အျပိဳင္ ပရိသတ္ ရေအာင္ လုပ္ေနရသည္။ ေရဒီယို၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားတို႕က အင္တာနက္၀ က္ဘ္ဆိုက္ေတြႏွင့္ ျပိဳင္ေနရသည္။ မီဒီယာ အားလံုးက သတင္းထူး၊ သတင္းဦး ရဖို႕သာမက ပရိသတ္ ရင္ကို္ ကိုင္လႈပ္ႏုိင္မည့္ ေရးသား တင္ဆက္မႈေတြ၊ သတင္း ဓာတ္ပံုေတြရဖို႕ ပိုၾကိဳးစားလာ ေနရသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္သူမ်ားက မိမိတို႕ ပစၥည္း ေရာင္းေကာင္းေအာင္ ျပဴးျပဴးျပဲျပဲ ေၾကာ္ျငာ ၾကသလို မီဒီယာေတြ ကလည္း လူေတြ စိတ္လႈပ္ရွားေစမည့္ သတင္းေတြနဲ႕ မိမိတို႕ မီဒီယာကို အစြံထုတ္ဖို႕ လုပ္လာၾကသည္။ ဤလို အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ စတုတၳမ႑ိဳင္ သည္ပင္လွ်င္ က်င့္၀တ္ေတြကို ေမ့ျပီး စီးပြားေရး ဆန္လာျပီးေလာ ဆိုသည့္ အေမးေတြ ေပၚလာသည္။
ယခုျဖစ္ပြားေနသည့္ မကၠဆီကို ပင္လယ္ေကြ႕ ကမ္းလြန္ ေရနံတြင္း ေရနံယိုဖိတ္မႈႏွင့္ပတ္သက္ျပီး အေမရိကန္ မီဒီယာအမ်ားစု၏ သတင္း ေပးပို႕မႈမ်ားကို ေလ့လာမည္ ဆိုပါက အိုဘားမား၏ ေရနံ ယိုဖိတ္မႈအေပၚ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းမႈအေပၚ သံုးသပ္ရာတြင္ လုပ္နည္းထက္ သမၼတအေနျဖင့္ ေရနံ ယိုဖိတ္မႈအေပၚ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာအရ မည္ကဲ့သို႕ တုန္႕ျပန္သည္ကို ေျပာဆိုမႈမ်ားက ပိုမ်ားေနသည္ကို ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႕ ဦးစားေပး ေဖာ္ျပေနသည့္ မီဒီယာမ်ားတြင္ ဒုတိယတန္းစား အ၀ါေရာင္ စာနယ္ဇင္းမ်ားသာမက အေမရိကန္ႏုိ္င္ငံ၏ ထိပ္တန္း မီဒီယာမ်ားပါ ပါ၀င္ ေနသည္ကိုလည္း  အံ့ၾသဖြယ္ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ နယူးေယာက္တို္င္းမ္ သတင္းစာၾကီးက ဆိုလွ်င္ အိုဘားမားက ေရနံ ယိုဖိတ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး မိန္႕ခြန္းေျပာရာတြင္ ေဒါသျဖစ္ေနပံု မရ၊ ေအးတိ ေအးစက္ ေျပာေနသည္ဆိုသည့္ အခ်က္အေပၚ ေဆာင္းပါးမ်ားစြာျဖင့္ သံုးသပ္ခဲ့သည္။ နံမည္ေက်ာ္ ေဟာလီး၀ုဒ္ ဒါရိုက္တာ စပိုက္လီးက သမၼတအေနျဖင့္ ဒီအျဖစ္ေၾကာင့္ ေဒါသ မိုးမႊန္သြားရမည္ဟု ဆိုသည္။ ဒီမိုကရက္ပါတီ၏ ႏုိ္င္ငံေရးမ ဟာဗ်ဴဟာပညာရွိ ဂ်ိမ္းကာဗယ္လီက သမၼတက ဒီထက္ပိုျပီး ေဒါသ ထြက္ျပသင့္သည္ဟု ေဆာင္းပါးေရးသည္။ Fox သတင္းဌာနက ေရနံယိုဖိတ္သည့္ ေဒသသို႕ သမၼတ သြားေရာက္ စစ္ေဆး ခ်ိန္တြင္ ၀တ္စားမႈက သမားရိုးက် ဆန္လြန္းသည္ဟု ေ၀ဖန္သည္။ ၎တို႕က သမၼတကို ေဘာင္းဘီ လိပ္ျပီး ေရထဲဆင္းကာ ေရနံေခ်းေတြ ဆယ္တာကို ျမင္ခ်င္ၾကသည္။ ယေန႕ ရုပ္သံေတြ႕ဆံုခန္း ( Today Media Show) တင္ဆက္သူ Matt Lauer ကေတာ့ ဒီအခ်ိန္ဟာ သမၼတအေနနဲ႕ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ၊ အၾကံေပးအရာရိွေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး အေျဖရွာရမယ့္ အခ်ိ္န္ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြကို သြားျပီး မွတ္ေလာက္ သားေလာက္ ေဆာ္ရမယ့္အခ်ိန္ (  time to kick some butt) ဟု တုိက္တြန္း သည္။
တကယ္ေတာ့ ယခုျပႆနာသည္ အင္မတန္ ခက္ခဲေသာ၊ ရႈတ္ေထြးေသာ စက္မႈနည္းပညာ ဆုိင္ရာ ျပႆနာ ျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ ေရေအာက္အနက္ ေပငါးေထာင္ေက်ာ္တြင္ က်ိဳးပ်က္ေနသည့္ တြင္း၀ကို ပိတ္ႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားသည့္ လုပ္ငန္းသည္ ယခင္က မၾကံဳဘူးေသးသည့္ လုပ္ငန္း ျဖစ္သည္။  ဒီျပႆနာေတြကို ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းဖို႕အတြက္ နည္းပညာရွင္မ်ား၊ အတတ္ ပညာရွင္မ်ား၏ ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ အၾကံဥာဏ္မ်ား လိုသည္။ အိုဘားမားက ထိုလုပ္ငန္းေတြကို ဦးစားေပးလုပ္ဖို႕ ၾကဳိးစားသည္ ။
သို႕ေသာ္ သမၼတ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလတံုးက အိုဘားမား၏ ဆင္ျခင္တံုတရားျဖင့္ က်ယ္က်ယ္ ျပန္႕ျပန္႕ ေလ့လာ သံုးသပ္ျပီး ျပႆနာ ေျဖရွင္းသည့္နည္းကို ေထာက္ခံခဲ့သည့္ မီဒီယာေတြကို ယခု အခ်ိန္တြင္ အိုဘားမား၏ ေခါင္းေဆာင္မႈ ပံုစံကို ေ၀ဖန္ လာၾကသည္။ ဒီခ်ဥ္းကပ္ပံုက မီဒီယာ အၾကိဳက္ သတင္းေတြကို မဖန္တီးႏုိင္။ အခုအခ်ိန္တြင္ အေမရိကန္ မီဒီယာေတြက စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႕ တံုးက ဘုရ္ွ ကမာၻ႕ ကုန္သြယ္ေရး အေဆာက္အအံု အပ်က္အစီးေတြေပၚမွ တက္ရပ္ျပီး အေမရိကန္ကို ထိခုိက္ေအာင္ လုပ္သူေတြကို လက္စားေခ်မည္ဟု အသံခ်ဲ႕စက္နဲ႕ ေျပာတာမ်ိဳးကို ျမင္ခ်င္ ေနၾကသည္။ အိုဘားမားကသာ ထိုကဲ့သို႕လုပ္ခဲ့လွ်င္ မီဒီယာမ်ားအတြက္ သည္းေျခၾကိဳက္ သတင္း ရေပလိမ့္မည္။
မီဒီယာေတြက သမၼတ ဒီလိုလုပ္တာ ျမင္ခ်င္ရံုမက ဘီပီ ေရနံကုမၸဏီကိုလည္း ခတ္ဆတ္ဆတ္ေလး ေဆာ္ပေလာ္ တီးတာ ၾကားခ်င္၊ ျမင္ခ်င္ၾကသည္။ မီဒီယာေတြက ဘီပီကုမၸဏီကို ေမာင္းထုတ္ျပီး ေရနံယိုစိမ့္မႈ တားဆီးေရး လုပ္ငန္းကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ၀င္လုပ္ရမည္ဟု ဆိုၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ေရေအာက္ေပ ငါးေထာင္ေက်ာ္မွာ အေ၀းထိန္း ယာဥ္ငယ္ျဖင့္ ျပင္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ဖို႕ လိုအပ္သည့္ နည္းပညာ၊ ကၽြမ္းက်င္မႈႏွင့္ ပစၥည္း ကရိယာမ်ားမွာ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရတြင္ မရိွ၊ ေရနံကုမၸဏီမ်ား ထံတြင္သာ ရိွသည္ဆိုသည္ကို မီဒီယာမ်ား ေမ့ေနပံုရသည္။
လက္ေတြ႕တြင္ ဘီပီေရနံကုမၸဏီက ေရနံယိုစိမ့္မႈကို ရပ္တန္႕ေအာင္ ၾကိဳးစားေနခ်ိန္တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအေနျဖင့္လည္း အမ်ိဳးသား အေစာင့္တပ္ဖြဲ႕၀င္ ၁၇၅၀၀၊ ၀န္ထမ္းႏွင့္ လုပ္အားေပး ႏွစ္ေသာင္း၊ သေဘာၤၾကီးငယ္ ၁၉၀၀ တို႕ကို အသံုးျပဳျပီး ယိုစိမ့္ေရနံမ်ား ရွင္းလင္းေရးကို ေဆာင္ရြက္ေန ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႕ျပင္ ေရေပၚ ေဖာ့တံုးအရွည္ ေပေပါင္း ၄.၃ သန္းကို ခ်ထားျပီး ေရနံေတြကမ္းေျခကို ေရာက္မလာေအာင္ တားဆီးေနၾကသည္။ သို႕ေသာ္ မီဒီယာမ်ားတြင္ ထုိသတင္းမ်ားအစား you tube တြင္ တင္ထားသည့္ ေရေပၚေဖာ့တံုးမ်ားက အသံုးမတည့္ေၾကာင္း သရုပ္ျပထားသည့္ ဗီဒီယိုအေၾကာင္း အသားေပးေဖာ္ျပေနခဲ့သည္။
ယခုေရနံ ယိုဖိတ္မႈအေပၚ အုိဘားမား အစိုးရကိုင္တြယ္ပံုႏွင့္ ၁၉၈၉  ခုႏွစ္ Exxon Valdez ေရနံတင္ သေဘာၤ ေရနံယိုဖိတ္မႈအား သမၼတဘုရ္ွအၾကိး ကိုင္တြယ္ပံု ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ မီဒီယာမ်ား၏ သတင္း တင္ဆက္ပံုေျပာင္းလဲလာမႈကို ေတြ႕ႏုိင္သည္။ ထုိအခ်ိန္က သမၼတဘုရ္ွသည္ အခင္းျဖစ္သည့္ေနရာ သို႕ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ မသြားခဲ့သည့္အျပင္ ယိုစိမ့္ေရနံ ရွင္းလင္းေရးသည္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ၏ တာ၀န္မဟုတ္၊ ျပည္နယ္အစိုးရ တာ၀န္ ျဖစ္သည္ဟုပင္ ဆိုခဲ့သည္။ ပို႕ေဆာင္ေရး ၀န္ၾကီး ဆင္ျမဴရယ္ စကင္နာကဆိုလွ်င္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက၀င္လုပ္လွ်င္ အက်ိဳးထက္ အျပစ္ ပိုမ်ားမည္ဟုပင္ ဆိုခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ မီဒီယာေတြက ထိုေျပာၾကားခ်က္အေပၚ တခြန္းတစ္ပါဒမွ် ေ၀ဖန္မႈမျပဳခဲ့။  
ယခုျဖစ္စဥ္တြင္မူ အိုဘားမားက ေရနံယိုစိ့မ္မႈေၾကာင့္ အာရွခရီးစဥ္ကို ဖ်က္ခဲ့ရ၊ မကၠဆီကို ပင္လယ္ေကြ႕ရိွ ျပည္နယ္မ်ားသို႕ အလီလီသြားရ၊ အစိုးရ တာ၀န္ရိွသူေတြမွာလည္း မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေန႕စဥ္ေတြ႕ျပီး ရွင္းလင္းရ၊ ေနာက္ဆံုး ေျပာစရာမရိွလွ်င္ပင္ အစိုးရအေနျဖင့္ တစ္ခုခု လုပ္ေနသည္ဟု ျမင္ေအာင္ လူလံုးျပရသည့္ ဘ၀သို႕ ေရာက္ေနခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုး လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြကလည္း ဒီျပႆနာမွာ ဘာမွမလုပ္ပဲ ေနသည္ဟု မဲဆႏၵရွင္ေတြ မထင္ေစရန္အတြက္ စံုစမ္း စစ္ေဆးေရးေတြ လုပ္ျပီး ဘီပီကုမၸဏီကို ကားစင္တင္ဖို႕ ၾကိဳးစားရသည့္ဘ၀ ေရာက္ကုန္သည္။ မီဒီယာ ဖိအားမ်ားေၾကာင့္ ၿဗိတိသွ် ကုမၸဏီျဖစ္သည့္ ဘီပီ ( British Petroleum ) ျပႆနာက ႏွစ္ႏုိင္ငံ ဆက္ဆံေရးကို ထိခုိက္သည္ အထိ ျဖစ္လာသျဖင့္အိုဘားမားႏွင့္ ျဗိတိသွ် ၀န္ၾကိးခ်ဳပ္သစ္ ကင္မရြန္းတို႕ ပထမဆံုး ေတြ႕ဆံုမႈတြင္ အာဖဂန္စစ္ပြဲထက္ ဘီပီျပႆနာက ေရွ႕တန္း ေရာက္လာခဲ့ရသည္။  
တကယ္ေတာ့ ယေန႕ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ ရင္ဆုိင္ေနရေသာ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ရိွသည္။ အာဖဂန္မွာ တာလီဘန္ေတြ ျပန္ေခါင္းေထာင္လာေနသည္။ ပါကစၥတန္မွာ အယ္လ္ေကဒါ ကြန္ယက္ေတြ မ်ားသထက္ မ်ားလာေနသည္။ ဥေရာပသမဂၢ၀င္ ႏုိင္ငံမ်ား၏ ေၾကြးျမီျပႆနာကို ေနာက္ထပ္ စီးပြားေရး ပ်က္ကပ္ကို ဦးတည္သြားမည့္ အေျခစိုက္ေနသည္။ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ဂါဇာပိတ္ဆို႕မႈ ျပႆနာကလည္း မေသးသလို အီရန္အေရးကလည္း ရိွေနေသးသည္။ ကိုရီးယား ကၽြန္းဆြယ္မွာက တင္းမာမႈေတြ ပိုမ်ားေနသည္။ ဒါေတြအားလံုးက ျပည္ေထာင္စု အစိုးရႏွင့္ သမၼတသာ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္း ႏုိင္စြမ္းရိွသည့္၊ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းရမည့္ အမ်ိဳးသား လံုျခံဳေရးဆုိင္ရာ ျပႆနာေတြ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ မီဒီယာမ်ား ေကာင္းမႈေၾကာင့္ အိုဘားမား တစ္ေယာက္ ထိုအလုပ္ေတြထက္ အလုပ္ၾကမ္း ၀တ္စံု၀တ္ ျပီး ေရထဲဆင္းဖို႕၊ ဘီပီကုမၸဏီ ဥကၠဌကို ၾကိမ္းေမာင္းဖို႕ ဦးစားေပး လုပ္ေနရသည္။
တကယ္ေတာ့ အိုဘားမား ကိုယ္တုိင္လည္း မီဒီယာ ဖိအားကို ေကာင္းေကာင္း နားလည္သည္။ သူ၏ Audacity of Hope စာအုပ္တြင္ ဟိုတစ္ခ်ိန္တံုးကေတာ့ ႏုိ္င္ငံေရးအရ ဘာေတြကို ေျပာရမယ္၊ ျငင္းခုန္ရမယ္။ အမတ္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ဘာကို လုပ္ရမယ္။ မလုပ္ရဘူး။ ဘာကို ေျပာရမယ္ ဆိုတာေတြကို ပါတီ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ေနာက္ကြယ္က ႏုိင္ငံေရး ကစားေနသူေတြ၊ ၀ါရွင္တန္က ၀ါရင့္ ႏုိင္ငံေရး ဆရာၾကီးေတြက ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာပါ။ သူတို႕ ဖုန္းတစ္ခ်က္ ဆက္လုိက္ရင္ အမတ္တစ္ေယာက္ လွ်မ္းလွ်မ္း ေတာက္သြားႏုိ္င္သလို ခ်က္ျခင္း ႏုိင္ငံေရး ဇာတ္သိမ္း သြားရႏုိင္တယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ အဲဒီလူေတြ ေနရာကို မီဒီယာေတြက ယူလိုက္ပါျပီ။ ­­xxxx မဲဆႏၵရွင္ေတြ အတြက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို မီဒီယာေတြက ပံုေဖာ္ ေပးထားတဲ့အတိုင္းပဲ ထင္ျမင္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ႏုိ္င္ငံေရး ေလာကအေပၚ မီဒီယာေတြရဲ့ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးမႈက ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႕လာတာပါ။  ဟုဆိုခဲ့သည္။
ဤသို႕ဆိုလွ်င္ မီဒီယာသည္ ထိန္းေက်ာင္းသူ၊ အသိပညာေပးသူဘ၀မွ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သည့္ အတုိင္း လူထုႏွင့္ ႏုိ္င္ငံေရးသမားမ်ားကို ပံုသြင္းေပးႏုိင္သည့္ ( opinion former ) အဆင့္သို႕ ေရာက္ သြားျပီဟု ဆိုႏုိင္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ မီဒီယာမ်ားက မီဒီယာ ေစ်းကြက္ရရိွေရးကို က်င့္၀တ္မ်ားထက္ ပိုျပီးဦးစားေပးေနလွ်င္ စတုတၳမ႑ိဳင္၏ သမာသမတ္က်မႈ အခန္းက႑ကို ထိခိုက္ေပေတာ့မည္။
သို႕ေသာ္ ထိုအေျခအေနသည္ အေမရိကန္ ပါအ၀င္ စက္မႈဖြံ႕ျဖိဳးျပီး ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္သာ မဟုတ္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကို ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲ နုိင္ငံမ်ားတြင္လည္း ၾကံဳရမည့္ အေျခအေန ျဖစ္သည္။ ထိုႏုိင္ငံငယ္မ်ားတြင္ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရး၏ အက်ိဳးဆက္ အျဖစ္ ပုဂၢလိက မီဒီယာေလာက ဖြံ႕ျဖိဳးလာသည္ႏွင့္အမွ် မီဒီယာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပါ၀င္လာၾကသည္။ ထိုအခါ မီဒီယာ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ပရိသတ္ရရိွေရး၊ အက်ိဳးအျမတ္ ရရိွေရးအတြက္ အျပိဳင္အဆုိင္ ၾကိဳးစားရေတာ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ ပြဲဆူမည့္ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး သတင္းေတြက ေရွ႕တန္း ေရာက္လာေတာ့သည္။ သို႕ေသာ္ ထိုႏုိ္င္ငံအမ်ားစုမွာ သိမ္ေမြ႕ ျငင္သာသည့္ အသြင္ကူးေျပာင္း ေရးကာလကို ျဖတ္သန္းေနရသည့္ ႏုိ္င္ငံေတြျဖစ္သည္။ တာ၀န္ရိွ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ပြင့္လင္းသည့္ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ အကၽြမ္းတ၀င္ မျဖစ္ေသးသည့္ သလို၊ မီဒီယာမ်ားကလည္း လြတ္လပ္မႈႏွင့္အတူ တြဲပါလာသည့္ က်င့္၀တ္ေတြ၊ တာ၀န္ ယူမႈေတြႏွင့္ အသားမက်ေသး။ ထိုအခါ ႏွစ္ဘက္ၾကား ဆက္ဆံေရးက ၀ိေရာဓိ ျဖစ္ကုန္ေတာ့သည္။  ထိုအျဖစ္မ်ိဳးကို ေရွာင္လြဲႏုိင္ဖို႕ ဆိုလွ်င္ ေစ်းကြက္ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ မီဒီယာ က်င့္၀တ္မ်ားကို ဟန္ခ်က္ညီညီ က်င့္သံုးႏုိင္ဖို႕ လိုေပလိမ့္မည္။ တနည္းအားျဖင့္ လြတ္လပ္ေသာ မီဒီယာသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ ေပၚေပါက္ေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ ထြန္းကားေရး အတြက္ မရိွမျဖစ္ဟု ဆိုရံုႏွင့္မျပည့္စံု  ထိုလြတ္လပ္ေသာ မီဒီယာသည္လည္း တာ၀န္သိေသာ၊ က်င့္၀တ္ကို လုိက္နာေသာ မီဒီယာျဖစ္ဖို႕ လိုသည္ကိုလည္း သတိျပဳၾကရေပလိမ့္မည္။
ရဲထြဋ္

No comments:

Post a Comment